|

افزایش جریمه تاخیر پروازها در آیین‌نامه جدید حقوق مسافر

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی خبرداد: سازمان هواپیمایی در آیین نامه جدید حقوق مسافر با رویکرد جلب اعتماد از دست رفته مردم، جریمه ۳۰ درصدی تاخیر را به عددی افزایش داده است که اگر ایرلاینی امکان پرواز به موقع را نداشته باشد به جای اعلام تاخیری کلا پرواز را کنسل کند.

افزایش جریمه تاخیر پروازها در آیین‌نامه جدید حقوق مسافر
کد مطلب : 34909

رییس سازمان هواپیمایی ماه گذشته درباره سرنوشت اصلاح و تدوین آیین‌نامه حقوق مسافر به ایرنا گفته بود: «آیین‌نامه جدید حقوق مسافر بعد از بازبینی به دستگاه‌های نظارتی و ذی نفعان ابلاغ شده است و بعد از گذراندن روند حقوقی خود با اجماع کلی با همه ذی نفعان صنعت ابلاغ می‌شود»

در همین راستا «حسن خوشخو» معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی امروز، دوشنبه درباره جزییات آیین نامه جدید حقوق مسافر به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: سازمان هواپیمایی بعد از گفت‌وگو با مجموع ذی‌نفعان خود از جمله ایرلاین‌ها و بخش فرودگاهی به این نتیجه رسید که نه تنها دستورالعمل فعلی حقوق مسافر در شان و شئونات مسافران بخش هوایی نیست، بلکه حقوقی از مسافر را هم در بر نمی‌گیرد.

به گفته خوشخو یک نظاماتی در حوزه حمل‌و نقل بین‌المللی در حوزه حقوق مسافر وجود دارد که در دستورالعمل فعلی حقوق مسافر رعایت نشده است.

وی به ایرنا می‌گوید: ما به این نتیجه رسیدیم که حتما و قطعا حقوق مسافر باید بازنگری شود تا جایی که علاوه بر رسیدن به این هدف که بتوانیم مطابق استاندارد دنیا خدمات به مسافرا ارایه دهیم، بخشی از اعتماد از دست رفته مردم را جبران کنیم.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی معتقد است: با این رویکرد جدید که سازمان هواپیمایی در ماه‌های گذشته دنبال کرده است اعتماد عمومی اذهان در اولویت قرار دارد و با همین رویکرد اعتمادآفرینی آیین نامه جدید حقوق مسافر تدوین شده است تا جایی که حتی در نگاه اول به نفع مسافر است.

خوشخو درباره بندهای جدید آیین نامه حقوق مسافر به ایرنا گفت: آیین نامه جدید طوری نگاشته شده است که ایرلاین‌ها تعهدی ایجاد نکنند که تبعات آن تاخیر پرواز باشد و احیانا عملکردی داشته باشند که مسافر به هر دلیل برای خرید بلیت متضرر شود.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم رویکرد جدیدمان حفظ حقوق مصرف کننده که «مسافر» است، باشد.

خوشخو در پاسخ به این سوال که درصد جریمه تاخیر پروازها در آیین نامه جدید که پیشتر ۳۰ درصد بود؛ به چه رقمی افزایش یافته است؟ گفت: قطعا جریمه ۳۰ درصدی تاخیر دیگر جوابگو نیست و محاسبه درصدی هم بازدارنده نیست،عددی که در دستورالعمل فعلی پیش بینی کردیم بیشتر از ۳۰ درصد است طوری که اگر ایرلاین تشخیص دهد که امکان پرواز وجود ندارد به جای اعلام تاخیری کلا پرواز را کنسل کند.

ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین