|

ساخت مسکن در ارمنستان توسط مهندسان ایرانی

در جریان دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان، طرف ارمنی از شرکت‌های توانای ایرانی دعوت کرد تا در ساخت و ساز تونل، جاده و همچنین پروژه‌های ساختمانی با کشور ارمنستان مشارکت کنند.

ساخت مسکن در ارمنستان توسط مهندسان ایرانی
کد مطلب : 34942

امروز رستم قاسمی ـ‌ وزیر راه و شهرسازی ایران با گنل سانوسیان ـ وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی ایران دیدار کردند. در جریان این گفت‌وگو سانوسیان با دعوت از شرکت‌های ایرانی برای تکمیل پروژه‌های کشورش از آمادگی برای آغاز احداث تونل کاجاران در بهار سال ۲۰۲۳ با مشارکت ایران خبر داد و گفت که ارمنستان این آمادگی را دارد تا بدون برگزاری هیچ مناقصه‌ای تکمیل تونل کاجاران را به ایران واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه‌های ساخت و ساز فراوانی در ارمنستان وجود دارد که شرکت‌های داخلی این کشور توانایی تکمیل آنها را ندارند از شرکت‌های ایرانی دعوت کرد تا در اتمام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی ارمنستان همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه از سوی نخست وزیر کشورش ماموریت دارد تا اعلام کند که ارمنستان آمادگی دارد تا بدون برگزاری هیچ مناقصه‌ای تکمیل تونل کاجاران را به ایران واگذار کند، توضیح داد: در تلاش هستیم تا در توافق با ایران احداث تونل کاجاران در بهار ۲۰۲۳ آغاز شود.

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان از دیگر اهداف سفر خود به ایران را دعوت از شرکت های ساختمانی ایرانی برای حضور در پروژه های ساخت و ساز برشمرد.

بنابراین گزارش، بالغ بر ۵۰۰ مهندس در کشور حضور دارند که با توجه به رکود بخش مسکن و فعالیت‌های عمرانی در ایران می‌توان از این پتانسیل برای صدور خدمات فنی ـ مهندسی استفاده کرد. عراق، سوریه و برخی کشورهای آسیای میانه از جمله نقاطی هستند که ظرفیت جذب نیروی انسانی ماهر ایرانی را دارند. از حدود چهار سال قبل بحث ساخت مسکن در سوریه توسط مهندسان ایرانی مطرح  شد که رایزنی‌هایی بین بخش خصوصی با طرف سوری صورت گرفته است. در عین حال به دلایلی همچون مشکلات انتقال پول ناشی از تحریم‌های ظالمانه، امکان اجرای این هدف به شکل گسترده فراهم نشد.

گفته می‌شود بخش خصوصی در ایران ظرفیت احداث دست کم ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور سوریه را دارد و با توجه به تمایل مقامات سوری برای همکاری با شرکت‌های ایرانی، فعالان صنعت ساختمان ایران در بین کشورهای منطقه بی‌رقیب هستند. هرچند از عربستان و قطر به عنوان رقبای ایران در این عرصه یاد می‌شود.

اواسط مهرماه امسال رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با رییس جمهور سوریه بر ضرورت ترغیب سرمایه‌گذاران کشورمان برای شرکت در برنامه سازندگی سوریه تاکید کرد.

ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین