|

تحویل ۱۴۰ هزار هکتار زمین منابع طبیعی برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تحویل ۱۴۰ هزار هکتار زمین از منابع طبیعی در یک سال گذشته خبر داد که مراحل انتقال را برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن می‌گذراند.

تحویل ۱۴۰ هزار هکتار زمین منابع طبیعی برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن
کد مطلب : 35462

«ارسلان مالکی» در نشست با سرپرست وزارت راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه اظهار کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن در کشور باید طی چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود که سازمان ملی زمین و مسکن تأمین زمین مورد نیاز را عهده دار است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن بیان داشت: در یک سال گذشته ۱۴۰ هزار هکتار زمین از منابع طبیعی تحویل گرفته شده که مراحل تبدیل آن با همکاری شورای عالی شهرسازی و معماری در حال انجام است.

وی افزود: طرح‌های حمایتی مسکن و تحقق وعده دولت در سازمان ملی زمین و مسکن با تأمین مالی برای این طرح‌ها و تکمیل خدمات روبنایی و زیر بنایی در دست انجام است و بر این اساس مولد سازی دارایی‌های این سازمان بنابر تکالیف قانونی از مأموریت های پیش روز خواهد بود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن مأموریت دیگر این سازمان را اتمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر و تکمیل خدمات روبنایی این طرح برشمرد و یادآور شد: پروژه‌های مشارکتی ساخت مسکن نیز بخش دیگری از امور در حال انجام در این سازمان است که به جدیت پیگیری خواهد شد.

مالکی اظهار داشت: حفاظت و مستند سازی املاک و مستغلات با حدنگار که در تفاهم با سازمان ثبت اسناد واملاک تسریع شد از دیگر مأموریت‌های سازمان ملی زمین و مسکن است که در سال‌های گذشته این موضوع مفغول مانده است.

وی توضیح داد: مکانیزه کردن مدیریت پروژه‌ها و نظارت بر آن‌ها طبق نظام سنتی پیش می‌رود که باید تغییر یابد و حتما به سامانه مدیریت زمین و ثبت اراضی و مستغلات نیاز داریم.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تأکید کرد: این اراده درهیأت مدیره و معاونان سازمان برای انجام مأموریت های محوله وجود دارد و برای تسریع همکاری با معاونت‌ها و سازمان و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌ها خارج از وزارتخانه برای تسریع و انجام وظایف محوله ادامه خواهد یافت.

نهم آذرماه ۱۴۰۱، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات علیرضا فخاری ریاست پیشین سازمان ملی زمین و مسکن، طی حکمی از سوی شهرسازی افندی زاده ارسلان مالکی به عنوان سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن منصوب شد.

ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین