|

آغاز دور جدید نشست‌های تامین زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز دور جدید نشست‌های تامین زمین استان‌ها برای نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

آغاز دور جدید نشست‌های تامین زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن
کد مطلب : 35650

«ارسلان مالکی» با بیان اینکه سلسله نشست‌های سازمان ملی زمین و مسکن به منظور پایش آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برگزار می‌شود، گفت: دستور کار این جلسات بررسی آخرین وضعیت تامین زمین بر پایه اطلاعات ثبت و بارگذاری شده در بانک زمین، بررسی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آماده‌سازی شده یا آماده ساخت، بررسی آخرین وضعیت اراضی شناسایی شده برای منابع درآمدی اجرای طرح، برنامه‌های استان در خصوص مولدسازی و مشارکت و همچنین آخرین وضعیت اتمام پروژه‌های مسکن مهر باقیمانده در هر استان است.

مالکی با اشاره به راهکارهای موجود برای تامین زمین در استان‌ها، گفت: معتقدیم موثرترین راه در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، الحاق اراضی موجود در حریم شهرها و تصویب ساخت شهرک‌هاست.

وی از توافق با بخش خصوصی و فروش اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی به عنوان راهکارهای دیگر در تامین زمین برای ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور نام برد و خواستار تسریع روند تامین زمین در استان‌ها شد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن همچنین اظهار کرد: در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه معاونان املاک و حقوقی، مسکن و بازآفرینی شهری، شهرسازی و معماری، عامل ذیحساب و مسئول بانک زمین هر استان حضور خواهند یافت تا موارد مدنظر به‌صورت پروژه به پروژه و به تفکیک هر شهر در استان بررسی شود.

به گزارش ایرنا، این جلسات با حضور مدیران ادارات کل راه و شهرسازی به نوبت از ۲۰ آذرماه تا سوم دی ماه در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین