|

وعده تسریع در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست بانک مسکن با وعده تسریع در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن با افزایش سرمایه این بانک، گفت: ساخت برخی پروژه‌های مسکن در کشور بعضا یک دهه زمان می‌برد.

وعده تسریع در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
کد مطلب : 35894

علی عسکری سرپرست در همایش صنعتی سازی ساختمان با اشاره به مصوبه دولت برای افزایش 10 هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن، اظهار کرد: این افزایش سرمایه‌ از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که امیدواریم این افزایش سرمایه به بهبود عملکرد نهضت ملی مسکن و توسعه ساخت و ساز منجر شود، افزود: طی روز‌های آینده فروش سهام شرکت‌های دولتی آغاز می‌شود که با افزایش سرمایه بانک، پرداخت تسهیلات به پروژه‌های نهضت ملی مسکن سرعت می‌گیرد.

وی با یادآوری این‌که موضوع افزایش سقف وام مسکن، گفت: اگر افزایش وام با سیاست‌های دولت همخوانی داشته باشد، این کار در دستور قرار می‌گیرد اما باید منتظر ماند و دید دولت چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

سرپرست بانک مسکن همچنین با اشاره به این‌که در این بخش الگوی صحیحی نداریم، اظهار کرد: بانک مسکن ساخت و ساز صنعتی را پیگیری نمی‌کند، ضمن این‌که شرکتی هم برای تولید نهاده‌های صنعتی سازی ندارد.

عسکری با یادآوری این‌که فلسفه وجودی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ترویج کارخانه‌سازی در بخش‌های مختلف برای بخش خصوصی بود، ادامه داد: باید به‌دنبال پلتفرمی در حوزه صنعتی‌سازی مسکن باشیم تا بخش خصوصی برای وارد شدن به آن ترغیب شود.

وی با بیان این‌که یک ساختمان 18 طبقه در ژاپن کمتر از یک سال ساخته می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش ساخت و ساز مسکن، ساخت سریع و کم‌هزینه است، این در حالی است که ساخت برخی پروژه‌های مسکن در کشور یک دهه زمان می‌برد.

عسکری با بیان "مهندسان ساختمان دنبال ارائه چیزهای جدید نبوده‌اند و آن چیزی را ارائه کرده‌اند که یاد گرفته‌اند"، اضافه کرد: در بانک مسکن به‌دنبال همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای بخش مسکن کشور هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین