|

ساختار صندوق ساختمان و مسکن برای بخش خصوصی فراهم نیست

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که ساختار صندوق ساختمان و مسکن برای بخش خصوصی فراهم نیست، گفت: با این صندوق‌ها می‌توان اقشار متوسط را خانه‌دار کرد.

ساختار صندوق ساختمان و مسکن برای بخش خصوصی فراهم نیست
کد مطلب : 36748

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: صندوق‌های ساختمان و مسکن ساختار مناسبی برای تولید مسکن دارند، اما شرایط استفاده از آنها برای بخش خصوصی سخت است.

وی با بیان این‌که بانک مسکن با استفاده منابع مالی خود در قالب این صندوق‌ها مسکن تولید می‌کند، ادامه داد: ابزار تولید مسکن این صندوق‌ها با ساختار تامین مالی بانک همخوانی دارد.

وی افزود: بایستی شرایط به‌گونه تعریف شود تا بخش خصوصی بتواند در قالب پروژه‌های کوچک‌تر از این فرصت برای تولید مسکن استفاده کند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: بنگاه‌های بخش خصوصی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم از ظرفیت نظام بانکی برای تولید مسکن استفاده کنند. واقعیت آن است که ساختار صندوق‌های ساختمان و مسکن برای پروژه‌های بزرگ تعریف شده و مثلاً برای پروژه‌های 30 و 40 واحدی کارایی ندارد.

پورحاجت با اشاره به این‌که ساختار کنونی برای داخل شهرها تعریف نشده و مناسب حاشیه شهرهاست، گفت: در صورت فراهم شدن ساختار فعالیت بخش خصوصی می‌توان از صندوق‌های ساختمان و مسکن برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط جامعه بهره برد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین