|

آمادگی ژاپن برای انتقال تجربیات مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به ایران

رئیس بخش همکاری‌های اقتصادی سفارت ژاپن از آمادگی این کشور برای انتقال تجربیات و اطلاعات خود به جمهوری اسلامی ایران برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها خبر داد.

آمادگی ژاپن برای انتقال تجربیات مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به ایران
کد مطلب : 37863

«هیروکی نیشی» روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ایران و ژاپن تشابه زیادی دارند که یکی از این شباهت‌ها زلزله‌خیز بودن این دو کشور است. طی این سال‌ها دولت ژاپن توانسته توانمندی‌های خود را در خصوص تاب‌آوری ساختمان‌ها و مقابله با مخاطرات ناشی از زلزله افزایش داده و بر همین اساس به دنبال این است تا این تجربیات خود را به دیگر کشورها از جمله ایران به اشتراک بگذارد.

وی اضافه کرد: با همین پیش‌زمینه پروژه بهتاب در ۲ فاز در ایران با همکاری وزارت راه و شهرسازی و دفتر اسکان بشر ملل متحد اجرایی شده که امیدواریم نتایج این پروژه بتواند به استحکام هر چه بیشتر بیمارستان‌ها و اماکن پزشکی کشور کمک کرده و از سوی دیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مقابله با زلزله روز به‌ روز افزایش دهد.

نیشی با اشاره به تدوین برنامه‌هایی مشترک از سوی ایران و ژاپن گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی بلندمدت با هدف کاهش مخاطرات زلزله و کارگاه مشترک طرح مقاوم‌سازی سازه‌های فلزی از جمله این برنامه‌ها بوده که در کارگاه مشترک موفق شدیم استانداردهای مقاوم‌سازی سازه‌های فلزی را بر اساس استانداردها در مقررات ساختمان در ایران گنجانده و آن را اصلاح کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین