|

کمبود زمین ۶ شهر جدید با شهرک‌سازی جبران می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با بیان"کمبود زمین ۶ شهر جدید با شهرک‌سازی جبران می‌شود"گفت: پروانه تاسیس شهرک‌های مسکونی تا پایان شهریور امسال صادر می‌شود.

کمبود زمین ۶ شهر جدید با شهرک‌سازی جبران می‌شود
کد مطلب : 38110

علیرضا جعفری با تشریح بخشی از تکالیف آن شرکت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید و با یادآوری اینکه تعهد شرکت عمران شهرهای جدید احداث 600 هزار واحد نهضت ملی در طی 4 سال دولت سیزدهم و تکمیل 100 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر است در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در زمان حاضر از 600 هزار واحد در تعهد شهرهای جدید 200 هزار واحد وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای در حال اجرا در حدود 15 درصد و آماده سازی اراضی در حدود 50 درصد تخمین زده می‌شود.

وی ادامه داد: با رویکردهای جدید وزارت راه و شهرسازی در ساخت مسکن که به شکل خودمالکی، واگذاری زمین به متقاضیان برای ساخت یک طبقه حیاط دار و انبوه سازی در قالب چندین واحد و با مشارکت آورده مردم و تسهیلات نهضت ملی کار ساخت و تولید مسکن در شهرهای جدید در حال انجام است.

وی افزود: برای ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط دار به متقاضیان در شهرهایی که زمین موجود است آماده سازی اراضی انجام شده و با ثبت نام متقاضیان و احراز شرایط آنها برای واگذاری زمین این فرصت وجود دارد که شهرهای جدید نسبت به واگذاری زمین با شرایط اعلام شده اقدام کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به این‌که در قالب 50 هزار واحد قطعات زمین برای واگذاری به متقاضیان آماده شده است، اضافه کرد:‌ عدم توانمندی متقاضیان برای تکمیل آورده، یکی از چالش های موجود است که عملیات مسکن را با کُندی مواجه کرده است.

جعفری گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا شهرهای جدید نسبت به تامین آورده برای جبران آورده متقاضیان اقدام کند. دراین خصوص مقرر شد تا واحدهای مسکونی آماده تحویل شود و آورده متقاضیان بعد از تکمیل پروژه تامین شود. هم اینک در حال تکمیل آورده متقاضیان از شرکت عمران شهرهای جدید هستیم تا این پروژه ها به اتمام برسد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن تولید مسکن است که به دهک های یک تا چهار مربوط است تصریح کرد: به همین دلیل به دنبال تامین آورده برای متقاضیان هستیم. در 6 شهر پرند، هشتگرد، سهند، گلبهار، صدرا و بهارستان متقاضی برای مسکن وجود دارد که بیشتر از اراضی موجود است. به همین دلیل در حال برنامه ریزی برای زمین جایگزین هستیم که در قالب شهرک‌ها این کار دنبال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در تلاش هستیم تا در نیمه نخست سال جاری پروانه تاسیس شهرک‌های جدید صادر شود و از نیمه دوم 1402 در شهرهایی که متقاضی انباشته وجود دارد در قالب شهرک‌های ایجاد شده عملیات ساخت مسکن را در این شهرک ها دنبال کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین