|

ارجاع ماده مربوط به تعیین سقف اجاره بهای مسکن به کمیسیون عمران

رئیس مجلس شورای اسلامی ماده مربوط به تعیین سقف افزایش سالانه میزان اجاره بها و قرض الحسنه مسکن را به منظور رفع ابهام به کمیسیون عمران ارجاع داد.

ارجاع ماده مربوط به تعیین سقف اجاره بهای مسکن به کمیسیون عمران
کد مطلب : 38310

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون عمران پیرامون طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را بررسی کردند.

در جریان بررسی این طرح، رئیس مجلس شورای اسلامی ماده ۸ این طرح را به منظور رفع ابهام به کمیسیون عمران ارجاع داد و تاکید کرد: ابهامی که در بخش  تعیین سقف افزایش سالانه میزان اجاره بها و قرض الحسنه مسکن در ماده ۸ از سوی آقایان زنگنه و وحیدی مطرح شد، وارد است.

قالیباف گفت: توضیحاتی که از سوی کمیسیون ارائه شد قانع کننده نبود. اینکه گفته شده اگر بهای مسکن از ۷۰ درصد میانگین تورم مصرف کننده بالاتر باشد باید نسبت به تعیین سقف اقدام کرد، قطعا شامل بسیاری از استان ها نمی شود. باتوجه به ابهام موجود این ماده را به کمیسیون ارجاع داده و تقاضا دارم امروز در نشست کمیسیون با همفکری مرکز پژوهش ها این ماده اصلاح شده و در سامانه بارگذاری شود.

در بخشی از ماده ۸ آمده است که؛ چنانچه بهای مسکن از ۷۰ درصد میانگین تورم مصرف کننده در همان استان ها در ۲۴ ماه گذشته بیشتر باشد نسبت به تعیین سقف افزایش سالانه میزان اجاره بها و قرض الحسنه آن اقدام نماید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین