|

ضرورت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن

دبیر انجمن تولیدکنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان گفت: همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات و تقویت صنعتی سازی باید توسط سازندگان اجرایی شود.

ضرورت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن
کد مطلب : 38462

جعفر قرائتی ستوده گفت:  انجمن صنعتی سازی بزرگترین پروژه بهسازی بافت‌های فرسوده را در پایتخت انجام داده است، اما شاهد آن هستیم که در فرآِیند احیای بافت‌های فرسوده، بسیاری از سازمان‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان، برخی از بانک ها متعهد شده بودند  که  سود دوران مشارکت را ۹ درصد حساب کنند، اما در برخی از شرایط شاهد کوتاهی ها در این حوزه هستیم به طوریکه سرمایه گذاران درون بافت‌ها همانند سایر سرمایه گذاران برخورد کردند که نتیجه این سیاست‌ها بی رغبتی تولید کنندگان برای حضور در بافت‌های فرسوده خواهد بود.

قرائتی ستوده گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها برای بهبود وضعیت بازار مسکن و همچنین تسریع در روند اجرای نوسازی  بافت های فرسوده صنعتی سازی است که اکنون برداشت‌های نادرست از صنعتی سازی  باعث شده که به کارگیری یک فن آوری در تولید مسکن معادل صنعتی سازی قلمداد شود، در حالی که صنعتی سازی یک راهبرد اساسی است که در حوزه تولید اتفاق خواهد  افتاد و به حوزه مصرف مربوط نمی شود.

او می گوید: در حال حاضر  برداشت درستی از صنعتی سازی صورت نگرفته و همین امر باعث شده که صنعتی سازی به مفهوم کلمه در صنعت ساختمان ما نهادینه نشود و نتیجه آن تداوم شیوه‌های سنتی و دستی در ساخت وسازهاست که سبب هدررفت سرمایه‌های ملی و تشدید مشکلات بخش مسکن خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین