|

سرعت‌گیر شورای عالی شهرسازی در مسیر طرح نهضت ملی مسکن

استانداران سمنان و کرمان می‌گویند درخواست‌های‌شان برای الحاق زمین به محدوده شهرها، سه ماه در صف بررسی شورای عالی شهرسازی و معماری است.

سرعت‌گیر شورای عالی شهرسازی در مسیر طرح نهضت ملی مسکن
کد مطلب : 39151

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، در برنامه میز اقتصاد گفت در این استان تاکنون 2157 هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.

فداکار افزود از زمین‌های تامین شده برای نهضت ملی مسکن در استان کرمان، 1820 هکتار از محل الحاق به محدوده شهر‌ها تامین شده است.

وی گفت حدود هزار هکتار دیگر زمین در مرحله الحاق قرار دارد که 275 هکتار آن در شورای برنامه‌ریزی استان بررسی می‌شود.

به گفته فداکار هفته آینده تکلیف 275 هکتار زمین مشخص می‌شود و حدود 750 هکتار هم باید در شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی شود.

فداکار افزود مدت زمان قانونی یک ماهه برای بررسی 750 هکتاری که به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده، به اتمام رسیده است.

وی گفت مثلا درخواست الحاق به شهر سیرجان حدود سه ماه و رفسنجان بیش از دو ماه است در صف بررسی در شورای عالی شهرسازی و معماری است.

محمدرضا هاشمی، استاندارد سمنان هم گفت: بر اساس سهمیه 4 ساله نهضت ملی مسکن، 2 هزار و 837 هکتار زمین برای ساخت 62 هزار واحد مسکونی در استان سمنان باید تامین شود.

هاشمی گفت: تاکنون هزار و 171 هکتار زمین در استان سمنان تامین شده که 95 درصد آن از محل الحاق زمین به محدوده شهر‌ها تامین شده است.

وی گفت: هزار و 553 هکتار زمین هم در کارگروه امور زیربنایی مصوب شده و در هفته‌های آینده این هزار و 553 هکتار در شورای برنامه‌ریزی استان تعیین تکلیف خواهد شد.

استاندار سمنان گفت برای تصمیم‌گیری درباره الحاق زمین به محدوده شهر دامغان 4 ماه در انتظار پاسخ شورای عالی شهرسازی و معماری بودیم.

وی گفت درباره شهر‌های زیر 50 هزار نفر که فرایند در استان انجام شده، بررسی‌ها در مهلت یک ماهه قانونی انجام شده است.

فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن هم گفت دو سال از آغاز دولت می‌گذرد و مردادماه سال گذشته هم رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن بر تسریع فرایند الحاق زمین به شهرها تاکید کردند.

ایلاتی افزود: ساخت مسکن مهم‌ترین وعده این دولت است و باید دستگاه‌های دولتی هماهنگی لازم را برای تحقق این وعده داشته باشند.

ایلاتی گفت: باید با اجرای طرح حدنگار در سراسر کشور، اراضی را یک بار برای همیشه تعیین تکلیف کنیم.

ایلاتی افزود: به جای اینکه موردی بخواهیم برای یک زمین استعلام بگیریم و چند ماه منتظر استعلامات باشیم، بهتر است کاربری اراضی را با اجرای حدنگار مشخص کنیم.

به گفته ایلاتی، می‌توان بر اساس کاربری، مجوزهای بدون نام صادر کرد تا فرایندهای ساخت مسکن و صدور دیگر مجوزها سرعت گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین