|

ثبت نام ۴.۵ میلیون خانوار فاقد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار فاقد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

ثبت نام ۴.۵ میلیون خانوار فاقد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن
کد مطلب : 39827

ارسلان مالکی امروز در شورای مسکن استان گیلان، با اشاره به عقب ماندگی های کشور و استان در حوزه ساخت مسکن، اظهار کرد: دولت سیزدهم اجرای قانون جهش تولید مسکن را در دستور کار دارد، و باید چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال تولید کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تولید مسکن را یکی از شعارهای دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: طبق مطالعات انجام گرفته، تولید مسکن ضرورت دارد و یکی از نیازهای مردم است.

وی، با بیان اینکه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار فاقد مسکن داریم که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، گفت: دولت سیزدهم خود را متعهد به تامین مسکن برای این چهار و نیم میلیون خانوار می داند؛ البته مشکلاتی در بخش تامین زمین داریم که با هم افزایی مجلس و مشارکت نهادها و دستگاه ها در حال انجام است.

وی از هدفگذاری ساخت مسکن برای این ۸۰ هزار متقاضی متاهل خبر داد و متذکر شد: با کمک بنیاد مستضعفان بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار زمین در سطح کشور تامین شده است.

وی قانون جهش تولید مسکن را جامع و کامل دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز پای کار آمده و با استفاده از اراضی مازاد خود، ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را هم برای کارکنان و اساتید و هم برای سایر متقاضیان آماده سازی کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، توافق با مالکان بخش خصوصی را از دیگر بخش های طرح نهضت ملی مسکن دانست و یادآور شد: باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای جبران کسری زمین به ویژه در شهرها استفاده کنیم.

وی از کنترل بازار مسکن و اجاره بها خبر داد و اضافه کرد: برای نظارت و برخورد با مشاوران املاک متخلف اقدام کردیم و کنترل اجاره مسکن را در دستور کار داریم و مالیات بر خانه های خالی را دنبال می کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین