|

سقوط قیمت نفت به پایین‌ترین رکورد دو ماهه

قیمت نفت روز دوشنبه با کاسته شدن از نگرانی‌هایی که پیرامون وضعیت عرضه وجود داشت و صعود ارزش دلار آمریکا، به پایین‌ترین رکورد دو ماهه سقوط کرد و حدود یک دلار در هر بشکه کاهش یافت.

سقوط قیمت نفت به پایین‌ترین رکورد دو ماهه
کد مطلب : 35245

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژانویه ۸۷ سنت معادل یک سنت کاهش یافت و به ۸۶ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در دسامبر با ۸۷ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش، به ۷۹ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ژانویه این شاخص، با ۶۹ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۷۹ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز جمعه به پایین‌ترین رکورد از ۲۷ سپتامبر نزول کرده بودند و دومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساندند. نفت برنت هفته گذشته ۹ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۱۰ درصد کاهش داشت.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: علاوه بر ضعیف شدن دورنمای تقاضا به دلیل محدودیت‌های کووید چین، بهبود ارزش دلار آمریکا هم عامل منفی برای قیمت نفت است. ریسک پذیری ضعیف شده است زیرا آمار اقتصادی اخیر کشورهایی نظیر انگلیس و منطقه یورو به سناریوی رکود اشاره دارد. اظهارات موافق تحکیم سیاست پولی از سوی مقامات بانک مرکزی آمریکا هم نگرانی‌ها نسبت به دورنمای اقتصاد این کشور را برانگیخته است.

آمار جدید ابتلا به کووید در چین نزدیک به رکورد بالایی که در آوریل وجود داشت، مانده و این کشور در سطح ملی و در شهرهای بزرگ، با موج جدید شیوع مبارزه می‌کند. مدارس مناطق پکن روز دوشنبه پس از این که مقامات از ساکنان خواستند در خانه بمانند، مجازی شدند.

در این بین، کمبود عرضه در اروپا تسهیل شده و پالایشگاه‌ها پیش از مهلت پنجم دسامبر که تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه آغاز می شود، نفت زیادی ذخیره کرده اند.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا به رویترز گفت: انتظار می‌رود مقررات اتحادیه اروپا برای معرفی طرح گروه هفت برای اعمال سقف قیمت برای فروش نفت روسیه، تا آن زمان تکمیل شود.

بر اساس گزارش رویترز، تقاضا در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی ضعیف مانده است. انتظارات بالایی که برای افزایش نرخ بهره در کشورهای دیگر وجود دارد، ارزش دلار آمریکا را تقویت کرده و نفت را برای سرمایه گذاران گرانتر کرده است.

ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین