|

سال آینده ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود

مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: رکورد دیگر ما اضافه شدن ۴۴۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور بوده و علاوه بر آن ۱۰۳۵ مگاوات واحدهای جدید را ارتقا دادیم در نتیجه ۵۵۰۰ مگاوات به ظرفیت اضافه شد که با تولید پراکنده و تجدیدپذیر به ۶ هزار مگاوات رسید.

سال آینده ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود
کد مطلب : 35276

عبدالرسول پیشاهنگ در نشست حاشیه‌ای بیست و دومین نمایشگاه صنعت برق با بیان اینکه سال گذشته ۴ رکورد در صنعت برق ثبت کردیم، اظهار داشت: اولین رکورد اینکه ۹۸ درصد آمادگی در نیروگاه‌ها را با تعمیرات ۹۴ هزار مگاوات ثبت کردیم که در این راستا ۷۲ پارامتر پایشی داریم.

وی افزود: همچنین برای اولین بار توانستیم یک واحد را ظرف ۸ ماه نصب و راه اندازی کنیم در حالی که این زمان قبلا ۳۶ تا ۴۰ ماه بوده است. 

مدیر عامل شرکت برق حرارتی تصریح کرد؛ رکورد دیگر ما اضافه شدن ۴۴۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور بوده و علاوه بر آن ۱۰۳۵ مگاوات واحدهای جدید را ارتقا دادیم در نتیجه ۵۵۰۰ مگاوات به ظرفیت اضافه شد که با تولید پراکنده و تجدیدپذیر به ۶ هزار مگاوات رسید.

وی با بیان اینکه ما در کشور ۱۳۲ نیروگاه و ۶۴۰ واحد نیروگاهی داریم که ۶۸ درصد مالک خصوصی و ۳۲ درصد مالک دولتی دارند، گفت: در سال جاری ۱۰۷ هزار مگاوات در دست تعمیرات داریم که از این میزان ۳۳۵۰۰ واحد را به تعمیرات بردیم که تا پایان اردیبهشت کامل می شود و واحدها در تابستان در مدار خواهند بود.

پیشاهنگ با اشاره به توسعه نیروگاه‌های جدید و همچنین نیروگاه‌های موجود گفت: برای سال آینده برنامه ریزی کردیم که ۳۰۲۵ مگاوات جدید را وارد مدار کنیم، ۱۴۰۰ مگاوات را با صنایع تفاهم‌نامه داریم و باضافه تولید پراکنده، تجدیدپذیرها و دی جی به ۶ هزار مگاوات خواهیم رسید.

ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین