|

ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۱۳ درصد رشد کرد

حجم آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تاکنون با رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال آبی پارسال همراه شد.

ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۱۳ درصد رشد کرد
کد مطلب : 35352

 گرچه امسال سومین پاییز همراه با خشکسالی را سپری می‌کنیم و میزان بارش‌های آن با کاهش همراه است، اما از ابتدای سال آبی جاری و با بارش‌های نه‌چندان مناسب وضعیت سدهای مهم کشور بهبود اندکی یافته است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم آذرماه در حالی به رقم ۱۸ میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال که این رقم ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده، از رشد ۲ درصدی برخوردار شده است.

این میزان در ۲۸ آبان‌ماه رقم ۱۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعب بوده است که از رشد برخوردار شده است.

کل آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم آذرماه به رقم ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی پارسال که ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب بوده رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت خروجی آب از سدها هم به این‌گونه است که در این مدت سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

سال آبی گذشته رقم خروج آب از سدها سه میلیارد و ۹۹ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با میزان خروجی امسال پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در این‌ بین وضعیت سدهای استان هرمزگان از بقیه سدهای کشور بهتر است، به‌گونه‌ای که سد استقلال با ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب با رشد ۱۴۶ درصدی نسبت به پارسال همراه شده است. میزان پُرشدگی این سد اکنون ۶۱ درصد است.

سد شمیل و نیان هم با ۴۱ میلیون مترمکعب آب رشد ۱۸۲ درصدی نسبت به سال آبی پارسال دارد و میزان پرشدگی آن به ۴۱ درصد رسیده است.

درصد پرشدگی سدهای کشور هم که هفته گذشته ۳۶ درصد بود با رشد یک درصدی به ۳۷ درصد رسیده است.

ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین