|

کاهش ۲۱ درصدی حجم آب سدهای تهران نسبت به سال گذشته

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت آب گفت: سدهای تهران اکنون ۱۰ درصد پرشدگی دارند و نسبت به پارسال با کاهش ۲۱ درصدی حجم آب روبرو شده‌اند، این در حالی است که میزان مصرف همچنان بالاست؛ بنابراین توصیه می‌شود مدیریت مصرف جدی‌تر گرفته شود.

کاهش ۲۱ درصدی حجم آب سدهای تهران نسبت به سال گذشته
کد مطلب : 35651

«فیروز قاسم‌زاده» روز دوشنبه در دهمین نشست خبری افزود: مجموع بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری به ۳۷ میلیمتر رسیده است که در مقایسه با دوره بلندمدت با کاهش ۲۴ درصدی روبروست و عمده این کاهش بارش مربوط به مهر و آبان است.

وی ادامه داد: بارش‌های این مدت اما نسبت به مدت مشابه پارسال با ۱۰ درصد رشد همراه شده که وضعیت بهتری را رقم می‌زند.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان دراین‌بین با کاهش ۹۰ درصدی بارش مقام نخست را دارد و استان‌های تهران، البرز، همدان، قم، سمنان، قزوین، کرمانشاه و آذربایجان شرقی ۵۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به پارسال دارند.

قاسم‌زاده گفت: میزان بارش‌های تهران ۳۱ درصد است که در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد کاهش بارش دارد و عقب‌ماندگی آن زیاد است.

وی افزود: میزان مصرف در تهران با وجود اطلاع‌رسانی‌های مداوم همچنان بالا است و حدود ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه است که عدد قابل‌توجهی برای این موقع از سال به‌حساب می‌آید.

سخنگوی صنعت آب توصیه کرد: استفاده از آب برای آبیاری فضای سبز باید کاهش یابد و نیز زمان بازماندن شیر آب موقع شست‌وشو هم باید کاهش یابد و از مصرف آب برای شست‌وشوی خودرو و حیاط با خودداری کرد.

قاسم‌زاده ادامه داد: وضعیت سدهای تهران چندان مناسب نیست؛ بنابراین لازم است کنترل جدی‌تر در باره مصرف صورت گیرد.

وی افزود: وضعیت استان‌های بوشهر، خراسان شمالی، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بهتر است و با رشد ۱۰ درصدی بارش همراه شده‌اند.

سخنگوی صنعت آب در باره وضعیت سدهای کشور گفت: میزان ورودی سدها ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد دارد.

قاسم‌زاده ادامه داد: خروجی از سدها نیز ۴.۵ میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به پارسال ۴ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سدها ۱۸ میلیارد متر مکعب آب دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مخازن سدها ۳۷ درصد پرشدگی دارند. این حجم ۳ درصد اوضاع بهتری را نسبت به پارسال نشان می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین