|

افزایش ۱۵ دلاری قیمت نفت

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرد تسهیل مقررات چین درباره کووید ۱۹، به تقاضای بالاتر برای نفت کمک کرده و می‌تواند باعث شود قیمت هر بشکه نفت به میزان حدود ۱۵ دلار افزایش پیدا کند.

افزایش ۱۵ دلاری قیمت نفت
کد مطلب : 35670

واحد پژوهش اقتصادی گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: تقاضای چین برای نفت ممکن است از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به میزان یک میلیون بشکه در روز  افزایش پیدا کند.

بانک امریکا گلوبال ریسرچ هم در گزارشی پیش بینی کرد نفت برنت در صورت ملایم شدن روند تحکیم سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا و بازگشایی اقتصادی موفق چین، ممکن است بهبود یافته و به سرعت به بالای مرز ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

قیمت نفت اخیرا تحت تاثیر نگرانی نسبت به وقوع رکود اقتصاد جهانی و ضعیف شدن تقاضا برای سوخت، روند کاهشی داشته و به سوی ثبت دومین کاهش سه ماهه متوالی پیش می‌رود. قیمت نفت پس از شش روز کاهش متوالی که تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصادی بود، روز دوشنبه با افزایش بسته شد و در معاملات روز جاری به روند افزایشی خود ادامه داد.

طبق پیش بینی بانک امریکا گلوبال ریسرچ، قیمت نفت برنت با بازگشایی اقتصاد چین و کاهش عرضه نفت روسیه به میزان یک میلیون بشکه‌ در روز به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود می‌کند. بعلاوه دو میلیون بشکه در روز کاهش تولید اوپک پلاس ممکن است به منظور تقویت قیمت‌ها، به صورت کامل اجرا شود.

چین در پی اعتراضات گسترده به تدابیر سخت گیرانه‌ای که برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا پیاده کرده است، هفته گذشته بزرگترین تغییرات در سیاست ضد کووید از زمان آغاز پاندمی کووید در سه سال پیش را اعلام کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک امریکا گلوبال ریسرچ در گزارش خود یادآور شد: پیش بینی این بانک از قیمت و تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۳، بر مبنای رشد قوی تقاضای چین و هند است. بنابراین، هر گونه تاخیر در بازگشایی آسیا، بر این پیش بینی قیمت تاثیر خواهد گذاشت.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین