|

کمتر از نصف مخازن سدهای تهران پر شدگی دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران از کسری ۸۰ میلیون متر مکعبی مخازن آب سدهای این استان خبر داد.

کمتر از نصف مخازن سدهای تهران پر شدگی دارند
کد مطلب : 35999

محمدرضا بختیاری در یک گفت و گوی رادیویی اظهار کرد: خوشبختانه امسال بخشی از مناطق کشور وضعیت بارندگی خوبی را تجربه کردند اما در البرز جنوبی که استان‌های تهران، البرز و قزوین را شامل می‌شود متأسفانه وضعیت بارندگی نامناسب بوده است. امسال استان تهران سومین سال خشک آبی را پشت سر می‌گذارد و متأسفانه پاییز بسیار بدی را در سال جاری به لحاظ منابع آبی پشت سر گذاشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: در حال حاضر ظرفیت مخازن پنج گانه سدهای تهران ۲۶۶ میلیون مکعب آب را دارد که نسبت به سال قبل ۸۰ میلیون متر مکعب با کسری مخزن مواجه است.

کمتر از نصف مخازن سدهای تهران پر شدگی دارند

وی افزود: همچنین نسبت به تراز نرمال هر سال که ۵۹۰ میلیون متر مکعب آب است متأسفانه هم اکنون به دلیل سه سال خشکسالی پست سر هم و کمبود بارندگی کمتر از نصف مخازن سدهای تهران پر شدگی دارند.

بختیاری اضافه کرد: علی رغم تمامی تنگناها به لحاظ وضعیت منابع آب سطحی تاکنون تهران با قطعی آب مواجه نبوده است.

وی همچنین اظهار کرد: خوشبختانه ۴۵ درصد از مشترکان در تهران زیر الگو، آب مصرف می‌کنند و قبض آنان نیز کمتر از ۲۰ هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: کمبود آب در تهران در یک وضعیت بسیار بغرنجی قرار دارد از این رو می‌طلبد مشترکان همچنان به موضوع مدیریت مصرف آب حساس باشند.

وی افزود: در حال حاضر حامل‌های انرژی در کشور مثل آب، برق و گاز در حد مجانی به مردم ارائه می‌شود بنابراین مصرف بهینه این حامل‌ها از سوی برخی از افراد بدنه جامعه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین