|

کاهش ۲۱درصدی ورودی آب به سدها

درحال حاضر میزان ذخایر آبی سدهای کشور ۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب است که این میزان ذخیره آب، حاکی از پرشدگی ۴۰ درصدی ظرفیت مخازن سدها و خالی بودن ۶۰ درصد این ظرفیت است.

کاهش ۲۱درصدی ورودی آب به سدها
کد مطلب : 36441

بررسی جدیدترین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته (128 روز ابتدایی سال آبی) در مجموع 7 میلیارد و 360 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده که در مقایسه با ورودی 9 میلیارد و 270 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال قبل، کاهشی 21 درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، 6 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور به منظور مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیطی رهاسازی شده که مقایسه این میزان، با خروجی 7 میلیارد و 380 میلیون مترمکعبی آب از سدها در مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهنده کاهش 12 درصدی در این بخش است.

درحال حاضر میزان ذخایر آبی سدهای کشور 19 میلیارد و 960 میلیون مترمکعب است که این میزان ذخیره آب، حاکی از پرشدگی 40 درصدی ظرفیت مخازن سدها و خالی بودن 60 درصد این ظرفیت است.

میزان ذخایر سدهای کشور در روز مشابه سال گذشته (هشتم بهمن 1400) بالغ بر 21 میلیارد و 190 میلیون مترمکعب بوده که مقایسه آن با ذخایر فعلی سدها، نشان‌دهنده کاهش 6 درصدی ذخایر سدها در سال جاری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین