|

وزیر نیرو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان را افتتاح کرد

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان روز پنجشنبه در دومین روز از چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد.

وزیر نیرو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان را افتتاح کرد
کد مطلب : 36553

برای بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد.

این واحد نیروگاهی در ۲ گام ۲ مگاوات و هشت مگاوات ساخته شده و در مجموع ۱۰ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد که سالانه ۱۸ میلیون کیلووات ساعت برق تولید می‌کند. نیروگاه دامغان در مساحتی به وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع ساخته شده است و این نیروگاه خورشیدی ۲۴ برابر زمین چمن ورزشگاه آزادی وسعت دارد.

این واحد تولید برق، برای تولید ۱۸ میلیون کیلووات ساعت برق خورشیدی، ۲۰ هزار و ۸۸۰ صفحه خورشیدی شامل ۶ هزار و ۴۸ صفحه نشان جینکو ۳۳۰ وات و ۱۴ هزار ۸۳۲ صفحه نشان جی ای سولار دارای سامانه ردیاب ۵۴۰ وات نصب شده است.

فارغ از تجهیزات مرتبط با تولید برق خورشیدی، انتقال برق و اتصال به شبکه برق رسانی گسترده کشور نیز نیازمند تجهیزات قابل توجهی است و در همین راستا ۸۴ اینورتر و پنج ترانسفورماتور تمام ایرانی این وظیفه را در این نیروگاه بر عهده دارند.

افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان سمنان شامل افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در دامغان، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان، آغاز ساخت سه‌هزار سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان در امیریه دامغان، بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب و افتتاح ۱۴ طرح آب و فاضلاب در شهرستان شاهرود، و افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی و همچنین حضور در میز ارتباط مردمی و نشست تخصصی با مدیران صنعت آب و برق در شهرستان سرخه، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان سمنان است.

وزیر نیرو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان را افتتاح کرد

مجید وفایی مدیرعامل برق منطقه ای استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان از جمله طرح‌های نیمه‌تمام بود که به برکت دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دیگر دهه فجر امسال در شهرستان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: ۲۱ طرح با اعتبار ۳۰۱ میلیارد تومان از مجموع طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر امسال مربوط به شرکت برق منطقه‌ای است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان بیان کرد: ۱۰ طرح در زمینه برق منطقه‌ای با اعتبار ۲۶۸ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان در دهه‌ فجر امسال در استان سمنان کلنگ‌زنی می‌شود.

دستاوردهای دولت سیزدهم در دامغان

فرماندار دامغان هم در این آیین بیان کرد: همزمان با آغاز دولت آیت الله رییسی، طرح های عمرانی مهم شهرستان که دهه ها از عملیات ساخت آن گذشته بود، همچون کارگاه سازندگی به حرکت افتاد و طرح های مختلف در این مدت افتتاح شد.

مهدی بندرآبادی ادامه داد: در دهه فجر امسال تعداد ۱۳۶ طرح توسط ۱۹ دستگاه اجرایی با اعتباری قریب به ۲۱۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. در حوزه اقتصادی نیز در مجموع ۹ طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار دامغان تصریح کرد: عملیات اجرایی ۱۶ طرح با اعتبار پیش‌بینی شده قریب به ۱۲۴ میلیارد تومان توسط ۶ دستگاه‌ اجرایی شهرستان در این دهه آغاز می‌شود.

۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار افزون بر سه‌هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۵۱۶ نفر دهه‌فجر امسال در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد. از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال، ۷۶۵ طرح عمرانی با اعتبار هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان در هشت شهرستان استان سمنان افتتاح می‌شود.

۷۴ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۷۹ میلیارد تومان نیز در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان سمنان در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود. افتتاح طرح‌های عمرانی این استان در دهه فجر امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ از لحاظ تعداد ۹۵ درصد و از نظر اعتبار مالی ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

طرح‌های اقتصادی آماده افتتاح استان سمنان در دهه فجر ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۱۳۱ درصد و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۳ درصد افزایش دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین