|

ادامه روند افزایشی قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی روند افزایشی دو روز گذشته خود را ادامه داد و برخلاف با کاهش ارزش دلار، اندکی افزایش یافت.

ادامه روند افزایشی قیمت نفت
کد مطلب : 36646

قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی روند افزایشی دو روز گذشته خود را ادامه داد و با کاهش ارزش دلار، اندکی افزایش یافت.

این درحالی است که سرمایه گذاران در انتظار آمارهای ذخایر نفت برای یافتن سرنخ‌های بیشتر در مورد روند تقاضا هستند.

هر بشکه نفت برنت با 41 سنت افزایش 84.10 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 3.3 درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 53 سنت افزایش 77.67 دلار معامله شد. WTI روز گذشته 4.1 درصد رشد قیمت را ثبت کرده بود.

پس از اینکه سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو از افزایش ملایم تر از انتظار بازار برای نرخ بهره خبر داد و با توجه به کاهش ذخایر نفت امریکا، انتظار می‌رود که قیمت نفت همچنان افزایشی باشد.

شاخص دلار اندکی امروز کاهش یافت. با کاهش ارزش دلار، قیمت نفت برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر درمیاید.

با افزایش ملایم‌تر نرخ بهره در آمریکا، بازار امیدوار است که بزرگترین اقتصاد و مصرف کننده نفت جهان بتواند از کندی شدید در فعالیت‌های اقتصادی یا حتی رکود اجتناب کند که به این ترتیب کاهش تقاضا برای نفت کمتر می شود.

بهگفته تحلیلگران، بازاراکنون متعادل است. اگر در کشورهای در حال توسعه رشدی قوی‌تر از حد انتظار داشته باشیم، قیمت‌ (نفت) بالاتر خواهد رفت و اوپک باید تولید خود را افزایش دهد.

از دیگر عوامل تقویت بازار، آمارهای هفتگی ذخایر آمریکا بوده که موسسه امریکن پترولیوم پیش از انتشار آمار رسمی منتشر کرده است. بر اساس این آمار، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 3 فوریه حدود 2.2 میلیون بشکه کاهش یافته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین