|

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۱/۲۲

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۴ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۷۲ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
کد مطلب : 37532

نگرانی در مورد کاهش تولید اوپک پلاس و تأثیر آن بر کاهش عرضه نفت در بازار از نگرانی درمورد افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی و تأثیر آن بر تقاضا پیشی گرفته و باعث بالا رفتن قیمت نفت در روز سه‌شنبه شده‌است.

 سرمایه‌گذاران منتظر گزارش تورم، تقاضای نفت و عرضه در آمریکا هستند که قرار است در این هفته منتشر شود و جهت بازار را مشخص کند.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.64 درصد افزایش به 84 دلار و 72 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 55 سنت معادل 0.69 درصد افزایش 80 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.

 گزارش بازار اشتغال آمریکا و افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو این کشور که می‌تواند تقاضا برای نفت را پایین بیاورد، باعث کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه پس‌از 3 هفته پیاپی افزایش قیمت شد.

 این احتمال شاخص دلار را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش داده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

 قیمت نفت بیش‌از 5 درصد از زمان انتشار خبر کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس از ماه مه افزایش یافته است.

 اطلاعات مربوط به عرضه نفت آمریکا قرار است امروز منتشر شود اما تخمین زده می‌شود ذخایر نفت خام آمریکا 1.3 میلیون بشکه در هفته منتهی به هفتم آوریل کاهش یافته باشد.

 گزارش تورم آمریکا هم در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند مسیر افزایش نرخ بهره در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کنند.

 گزارش ماهانه اوپک هم در روز پنجشنبه و گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در روز جمعه منتشر خواهند شد که همگی به پیش‌بینی سطح تقاضا و عرضه کمک می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین