|

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات صبح روز پنجشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و آمار اقتصادی اخیر آمریکا و چین که تاثیر چندانی در بهبود دورنمای تقاضا برای سوخت نداشت، کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت کاهش یافت
کد مطلب : 37672

بهای معاملات نفت برنت ۸۰ سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش یافت و به ۸۲ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۹ سنت معادل ۰.۸۷ درصد کاهش، به ۷۸ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز چهارشنبه دو درصد سقوط کرده و به پایین‌ترین حد خود از زمان اعلام جدیدترین دور کاهش تولید اوپک پلاس در دوم آوریل رسیدند.

ادوارد مایا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی برای مشتریان نوشت: نفت وست تگزاس اینترمدیت دوباره به زیر سطح ۸۰ دلار برگشت و اگر دلار قوی بماند، ممکن است به روند کاهشی خود ادامه دهد.

شاخص دلار آمریکا در طول هفته جاری حدود ۰.۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. دلار قویتر، معاملات نفت که به این ارز قیمت گذاری می‌شود را برای دارندگان ارزهای دیگر گران تر کرده و تقاضا را کاهش می دهد.

تینا تِینا، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره اظهار کرد: دلار قوی در هفته جاری که انتظارات برای ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا تقویت شد، بازار نفت را تحت فشارهای کاهشی قرار داد. اگرچه چین آمار تولید ناخالص داخلی بهتر از حد مطلوبی را برای سه ماهه نخست امسال گزارش کرد اما تولید صنعتی و سرمایه گذاری دارایی ثابت، کمتر از از حد مطلوب بود و کمک چندانی به پشتیبانی از قیمتهای نفت نکرد.

طبق گزارش فدرال رزرو، فعالیت اقتصادی آمریکا در هفته‌های اخیر، تغییر چندانی پیدا نکرده و رشد اشتغال تاحدودی ملایم شده و به نظر می‌رسد افزایش قیمت‌ها آهسته شده است.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته تحت تاثیر فعالیت پالایشگاهی و افزایش صادرات، به میزان ۴.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد. اما ذخایر بنزین به شکل غیر منتظره به دلیل تقاضای ضعیف، افزایش یافت. کاهش ذخایر نفت سریعتر از کاهش ۱.۱ میلیون بشکه ای بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز  برآورد کرده بودند. همچنان بالاتر از آمار موسسه امریکن پترولیوم بود که کاهش ذخایر نفت به میزان ۲.۷ میلیون بشکه را گزارش کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش عرضه، منابع بازرگانی و کشتیرانی اظهار کردند: بارگیری نفت از بنادر غربی روسیه در آوریل به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۹ رسیده و بالای ۲.۴ میلیون بشکه در روز بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین