|

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۲/۰۵

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۶۹ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
کد مطلب : 37708

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه کاهش یافت و افزایش قیمت روز گذشته را جبران کرد. سرمایه‌گذاران انتظار دارند فصل مسافرت در چین تقاضا برای سوخت در این کشور را افزایش دهد. از طرف دیگر، افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی دنیا رشد اقتصاد را آهسته خواهد کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 4 سنت معادل 0.05 درصد کاهش به 82 دلار و 69 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 3 سنت معادل 0.10 درصد کاهش 78 دلار و 73 سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت بیش‌از 1 درصد در روز گذشته به‌خاطر خوش‌بینی نسبت‌به افزایش تقاضا برای سوخت در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا افزایش یافته بود.

خرید بلیط برای سفرهای خارجی طی تعطیلات ماه مه در چین حاکی از ادامه‌ بهبود سفرها به کشورهای آسیایی است. اما این رقم بسیار پایین‌تر است سطح قبل‌از بحران کرونا است. قیمت بلیط برای سفرهای طولانی‌تر افزایش یافته و پروازهای کافی در دسترس نیست.

سرمایه‌گذاران همچنین نگران اقدامات بانک‌های مرکزی در آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا برای بالا بردن نرخ بهره جهت مهار تورم هستند که می‌تواند رشد اقتصاد را آهسته کرده و به تقاضا برای انرژی آسیب برساند.

بانک فدرال رزرو آمریکا بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا احتمالاً نرخ بهره را در اجلاس ماه مه افزایش خواهند داد.

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات صنعتی آمریکا درمورد ذخایر نفتی این کشور هستند. انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا 1.7 میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به 21 آوریل کاهش یافته باشد. اطلاعات دولتی آمریکا در مورد این ذخایر در روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین