|

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۷/۱۰

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۵ درصد افزایش به ۹۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
کد مطلب : 40009

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۵ درصد افزایش به ۹۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.

تمرکز سرمایه‌گذاران بر دورنمای کمبود عرضه در بازار و همچنین قرارداد لحظه آخری که مانع تعطیلی دولت آمریکا شد تمایل برای نفت را افزایش داده و قیمت آن را در روز دوشنبه بالا برده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 23 سنت معادل 0.25 درصد افزایش به 92 دلار و 43 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 26 سنت معادل 0.29 درصد افزایش 91 دلار و 5 سنت معامله می‌شود.

پیش بینی کمبود عرضه نفت در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به دنبال تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه، قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی را حدود 30 درصد در تابستان افزایش داد.

طبق گفته برخی منابع اوپک پلاس، این ائتلاف در اجلاس وزارتی روز چهارشنبه احتمالاً تغییری در سیاست تولید خود ایجاد نمی‌کند.

اما تحلیلگران عقیده دارند افزایش بیشتر قیمت نفت بستگی به روند افزایش تقاضا در آینده دارد.

در حالی که انتظار می‌رود اوپک پلاس سیاست تولید خود را که باعث بالا رفتن قیمت نفت در بازار شده تغییری ندهد، اما پیش‌بینی می‌شود عربستان از حجم کاهش تولید داوطلبانه خود در ادامه سال بکاهد.

هنوز هم نگرانی‌هایی در مورد تقاضا در چین وجود دارد. اما اطلاعات رسمی در روز شنبه نشان داد فعالیت کارخانه‌ای در چین در ماه سپتامبر برای اولین بار طی 6 ماه گذشته افزایش یافته است. بنابراین نشانه‌هایی از تثبیت دومین اقتصاد بزرگ دنیا وجود دارد.

در جای دیگری از دنیا، تصمیم لحظه آخری کوین مک کارتی سخنگوی مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا برای تصویب یک لایحه کوتاه مدت تامین بودجه خطر تعطیلی دولت این کشور تا اواسط نوامبر را کاهش داد. این بدان معناست که بیش از 4 میلیون کارگر دولت فدرال آمریکا می‌توانند روی گرفتن دستمزدهای خود حساب کنند.

در زمینه عرضه تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند 7 حلقه در هفته منتهی به 29 سپتامبر پایین آمده و به 623 رسیده است، یعنی پایین‌ترین تعداد از فوریه 2022.

اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند متوسط قیمت نفت خام برنت در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی برابر با 89 دلار و 85 سنت و در 2024 برابر با 86 دلار و 45 سنت باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین