|

جریمه ۹.۵ میلیون دلاری گوگل برای نقض حریم خصوصی کاربران

گوگل توافق کرد برای فیصله دادن به شکایت دادستان کل واشنگتن دی سی که این شرکت اینترنتی را به فریب دادن کاربران و نقض حریم خصوصی آنها متهم کرده بود، ۹.۵ میلیون دلار پرداخت کند.

جریمه ۹.۵ میلیون دلاری گوگل برای نقض حریم خصوصی کاربران
کد مطلب : 35944

گوگل همچنین موافقت کرد بعضی از شیوه‌های خود به خصوص در ارتباط با مطلع کردن کاربران درباره جمع آوری، ذخیره سازی و استفاده از اطلاعات مکانی آنها را تغییر دهد.

در شکایت کارل راسین، دادستان کل واشنگتن دی سی که در ژانویه تنظیم شده بود، آمده بود: گوگل این باور را در مصرف کنندگان ایجاد کرد که می‌توانند اطلاعاتی که گوگل درباره مکان آنها جمع آوری و نگهداری می‌کند و نحوه استفاده از این اطلاعات را کنترل کنند اما در واقع، کاربرانی که از محصولات گوگل استفاده می‌کنند، نمی‌توانند مانع از جمع آوری و ذخیره سازی اطلاعات مکان‌شان توسط گوگل و استفاده این شرکت از اطلاعات مذکور شوند.

دفتر راسین همچنین گوگل را متهم کرد از الگوهای سیاه استفاده کرده که برای فریب دادن کاربران طراحی شده‌اند. به خصوص دفتر دادستان کل مدعی شد گوگل مکررا به کاربران پیشنهاد می‌کرد ردیابی مکان را در بعضی از اپلیکیشن‌ها فعال کنند زیرا اگر این گزینه فعال نشود، بعضی از قابلیت‌ها ممکن است به درستی کار نکنند اما راسین و تیم وی دریافتند که اطلاعات مکانی برای اپلیکیشن مورد بحث، ضروری نبوده است. آنها مدعی شدند که گوگل، امکان انتخاب گزینه عدم ردیابی مکان را برای کاربران غیرممکن کرده است.

پرداخت ۹.۵ میلیون دلار، برای گوگل، جریمه ناچیزی است. در سه ماهه قبلی، شرکت آلفابت این میزان درآمد را در کمتر از ۲۰ دقیقه به دست آورد. اما تغییراتی که قرار است گوگل در راستای این توافق انجام دهد، ممکن است تاثیر بزرگتری داشته باشد.

افرادی که در حال حاضر تنظیمات مکانی خاصی دارند، اعلانی دریافت خواهند کرد که به آنها می‌گوید چطور می‌توانند هر کدام از این تنظیمات را غیرفعال کرده و اطلاعات مرتبط را حذف کرده و نگهداری اطلاعاتشان توسط گوگل را به چه مدتی محدود کنند. کاربرانی که حساب جدیدی در گوگل ایجاد کنند، درباره این که کدام تنظیمات مربوط به مکان، به صورت پیش فرض فعال است، راهنمایی دریافت کرده و این فرصت را پیدا می‌کنند که آنها را غیرفعال کنند.

گوگل باید یک صفحه وب را عرضه کند که در آن جزئیات مربوط به شیوه‌های نگهداری اطلاعات مکانی شرح داده شده است. همچنین این اطلاعات شامل نحوه دسترسی کاربران به تنظیمات مکان و جزئیات مربوط به تاثیر این تنظیمات در جمع آوری، نگهداری یا استفاده از اطلاعات مکانشان توسط گوگل خواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، بعلاوه، گوگل بدون موافقت کاربر، اجازه اشتراک‌گذاری اطلاعات مکان دقیق کاربران با شرکتهای تبلیغاتی را نخواهد داشت. این شرکت باید اطلاعات مکان یک دستگاه یا یک آدرس آی پی در فعالیت وب و اپلیکیشن را در مدت ۳۰ روز از جمع آوری این اطلاعات، حذف کند.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین