|

رباتی مجهز به حس بویایی و مسلط به ۱۲۰ زبان دنیا

ربات انسان نمایی که با هوش مصنوعی (AI) برنامه ریزی شده احساسات انسان را تشخیص داده و قابلیت صحبت کردن به ۱۲۰ زبان دنیا را دارد.

رباتی مجهز به حس بویایی و مسلط به ۱۲۰ زبان دنیا
کد مطلب : 36129

گفته می‌شود ربات Xoxe در نوع خود باهوش‌ترین و فوق واقعی‌ترین است. این ربات می‌تواند به ۱۲۰ زبان صحبت کند و برای داشتن یک زندگی اجتماعی و حرکت مانند انسان طراحی شده است. Xoxe احساس می‌کند که آیا کسی در حضورش مرتکب فعالیت غیرقانونی شده است یا خیر.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این ربات توسط سام خوزه جراح پلاستیک در AI Life و با همکاری هیروشی ایشی گورو، مشاور فنی از دانشگاه اوساکا ساخته شده است.

ربات Xoxe فعال‌کننده‌های پیشرفته صورت دارد که حرکات سر و حالات صورت انسان مانند را تقلید می‌کنند. این ربات می‌تواند در مورد هر موضوعی در مکالمه شرکت کند، حافظه بلندمدت و حتی قابلیت تشخیص بو دارد؛ می‌تواند سن افراد را پیش بینی، زبان بدن را تشخیص و احساسات را حس کند.

در حفره چشمان این ربات انسان نما دوربین قرار دارد

خوزه تنها مخترعی نیست که یک ربات شبیه انسان را ایجاد کرده است؛ ایلان ماسک نیز در حال تلاش برای ایجاد یک ربات فوق العاده توانا است. رویای ماسک برای ایجاد یک ربات انسان نما برای تسلا است که او آن را آپتیموس می‌نامد. او از ربات می‌خواهد کار‌هایی مانند جابجایی قطعات در کارخانه‌های تسلا یا اتصال پیچ و مهره به ماشین با آچار را انجام دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین