|

ضرر هنگفت توئیتر برای ایلان ماسک

نام ایلان ماسک بنیانگذار تسلا و مالک توئیتر به عنوان بزرگ‌ترین مالباخته جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

ضرر هنگفت توئیتر برای ایلان ماسک
کد مطلب : 36192

بنابر اعلام «رکوردهای جهانی گینس»، این میلیاردر آمریکایی از ماه نوامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۳ ، قریب به ۱۸۲ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است.

این درحالی است که برخی منابع خبری پیش‌تر مقدار کاهش سرمایه ماسک را نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار تخمین زده بودند.

بنابر داده‌های نشریه «فوربس» (Forbes)، ثروت خالص بنیانگذار تسلا از نقطه اوج خود با ۳۲۰ میلیارد دلار در ۲۰۲۱ به ۱۳۸ میلیارد دلار در ژانویه ۲۰۲۳ رسیده است.

گینس در این گزارش، مهمترین دلیل این افت شدید سرمایه ایلان ماسک را عملکرد نامطلوب سهام تسلا در بازار سرمایه پس از خرید شبکه اجتماعی توئیتر توسط وی عنوان کرد.

گفتنی است، رکورد پیشین در سال ۲۰۰۰ میلادی به نام یک سرمایه گذار ژاپنی به ثبت رسیده که بیش از ۵۸ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده بود.

نشریه فوربس همچنین برآورد کرد که از امروز ۱۲ ژانویه، برنار ارنو (Bernard Arnault) میلیارد شناخته‌شده فرانسوی با ثروت خالص نزدیک به ۲۰۴ میلیارد دلار در فهرست ثروتمندترین مردان جهان، بالاتر از ایلان ماسک با حدود ۱۴۶ میلیارد دلار ثروت خالص قرار می‌گیرد.

مالک شبکه اجتماعی توئیتر پس از بسته شدن بازار سرمایه در آخرین روز از سال ۲۰۲۲ میلادی در توئیتی نوشت: بنیان‌هایی که در طولانی مدت ایجاد شده بسیار مستحکم هستند. «دیوانگی» و رفتارهای عجیب کوتاه مدت بازار، غیر قابل پیش‌بینی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین