|

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسیده است در مورد نیاز ایران به ماهواره اختصاصی گفت: اولین پرتاب تحقیقاتی ماهواره به لایه ژئو در دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسید
کد مطلب : 37542

عیسی زارع پور امروز با حضور در مرکز ارتباطات و مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به تماس کاربر خانمی از کرج که درباره بیمه سوال پرسید و گفت چند وقتی است بیمه تامین اجتماعی برای او رد نشده است گفت: پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.

کاربر دیگری از روستای قرمز گل استان آذربایجان شرقی تماس گرفت، او به وزیر ارتباطات گفت که روستای آنها به اینترنت متصل نیست و خواستار انجام اقدامات لازم در این زمینه شد.

زارع پور در پاسخ به درخواست این کاربر اظهار کرد: نزدیک 3500 روستا داریم که اینترنت ندارند و حدود 3300 روستا در یک سال گذشته به اینترنت متصل شده‌اند و در نظر داریم تا هفت ماه آینده بقیه روستاها متصل شوند.

وزیر ارتباطات در پایان به این کاربر گفت: تا چهار ماه آینده روستای شما به اینترنت متصل می شود.

در تماس دیگری، مشکلاتی درباره صفحه فروشگاهی یک شهروند در یک پیام رسان داخلی مطرح شد، وزیر ارتباطات  پس از توضیحات، با دریافت اسم صفحه او، قول پیگیری‌های لازم را داد.

زارع پور همچنین از این کاربر درباره میزان رضایت خود از فعالیت در پیام‌رسان‌های داخلی سوال پرسید و او گفت: چند صفحه فروشگاهی و در مجموع 200 هزار کاربر دارد و در مقایسه با شبکه اجتماعی خارجی مشابه (اینستاگرام) مشکلی ندارد.

کاربر دیگری از استان یزد تماس گرفت، او توضیح داد که در یک شرکت امنیت شبکه فعالیت می‌کند و مجوزهای لازم را دارند و در زمینه اشتغال زایی اقدامات خوبی انجام داده اند و پروژه های خوبی با وزارت خانه های گوناگون داشته‌اند اما مشکلاتی در زمینه فضا دارند که می تواند بر روی روند فعالیت کارمندان تاثیر  بگذارد، این کاربر خواستار انجام اقدامات لازم در این زمینه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به درخواست این کاربر گفت: پیگیری های لازم را انجام می دهند و این درخواست را به استاندار یزد لازم ارائه می دهند.

کاربر 55 ساله دیگری از تهران با این مراکز تماس گرفت و از سرعت اینترنت گلایه کرد، این کاربر گفت اخیرا برای دانلود یک کتاب خارجی 4 ساعت وقت گذاشته و منتظر بوده است، وزیر ارتباطات در پاسخ به این فرد گفت که حتما پیگیری های لازم را انجام می دهد.

این کاربر همچنین در پاسخ به سوال وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه آیا از پلتفرم های داخلی استفاده می کند؟ گفت بله و همه ارتباطات آنها از طریق سکو های داخلی انجام می شود. زارع پور در ادامه گفت و گویش با این کاربر تصریح کرد سایت هایی هستند که مارا تحریم کرده اند و مردم به بسیاری از سرویس هایی که مورد نیازشان است دسترسی ندارند اما برای این مسئله راهکاری اندیشیده شده است.

طبق گفته زارع پور، به غیر از پلتفرم های خارجی که آن هم به دستور نهادهایی خارج از این وزارتخانه محدود شدند هیچ پلتفرم دیگری محدود نشده است. وی تاکید کرد: تلاششان این است که نیاز مردم به فیلتر شکن را به حداقل برسانند. "403" سایتی است که سایت‌هایی که تحریم هستند و دسترسی مردم به آنها محدود بوده را در اختیار کاربران قرار می دهد و از این طریق تلاش کرده ایم امکانی را فراهم کنیم تا دسترسی مردم تسهیل شود.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد طی ماه های گذشته تلاش شده تا پلتفرم های داخلی مشکلی نداشته باشند و بیش از 35 میلیون کاربر در چهار پیام رسان داخلی حضور دارند و در قدمی دیگر این پیام رسان ها به یک دیگر متصل می‌شوند؛ این کاری بوده که توسط وزارت ارتباطات انجام شده تا ارتباطات مردم تسهیل شود.

زارع پور ادامه داد: اما اقدام دیگری انجام شده است این بوده که کیفیت پیام رسان‌های داخلی افزایش پیدا کند و تماس تصویری هم از طریق این پیام رسان ها راه اندازی شده است.

کاربر دیگری از استان مازندران برای گفت و گو با وزیر ارتباطات تماس گرفت، او ضمن تشکر از حمایت از پلتفرم داخلی و پیشرفت قابل توجه شبکه ملی اطلاعات گفت درحال حاضر مسیر هدایت افکار عمومی از طریق پلتفرم های خارجی است و با وجود اینکه محدود هستند اما همچنان شاهد انجام فعالیت در آنها هستند و برخی از مسئولان هم در پلتفرم های خارجی همچنان فعالیت می کنند او درخواست کرد تا فضای مجازی سازماندهی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این کاربر اظهار کرد: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در ابتدا 30 درصد بود که در دولت سیزدهم به 60 درصد رسید به عبارتی در ابتدا میزان پیشرفت این شبکه 23 درصد بود اما در یک سال اخیر به این مقدار افزوده شده است.

زارع پور گفت: فروردین سال 1397 که تلگرام محدود شد پیام رسان های  داخلی وجود نداشتند اما پس از اتفاقاتی که در مهر ماه سال گذشته رخ داد پلتفرم های داخلی خوب کار کردند ما تلاش می کنیم تا سیاست های این دولت را پیگیری کنیم و خدمات باکیفیت و آنچه که لایق مردم است را برای آنها فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: بنده در هیچ یک از پلتفرم های خارجی محدود شده حضور ندارم و این مسئله طی یک مصوبه ای از سوی مرکز ملی فضای مجازی پیگیری می شود.

زارع پور در تصریح کرد: زندگی آینده بدون ابزارهای دیجیتال غیر متصور است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به دغدغه  دیگر این شهروند درباره نیاز به ماهواره اختصاصی ایران و کشورهای متحد و دوست، اظهار کرد: باید با شرکای خود ماهواره‌های اختصاصی طراحی کنیم و ارسال این ماهواره‌ها از برنامه‌های وزارت ارتباطات است و اولین پرتاب تحقیقاتی ماهواره به لایه ژئو در دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین