|

مودم را در کدام قسمت خانه قرار دهیم؟

به گفته کارشناسان، میلیون‌ها نفر دستگاه روتر وای‌فای خود را در مکان نامناسبی قرار می‌دهند و همین امر روی سرعت اینترنت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

مودم را در کدام قسمت خانه قرار دهیم؟
کد مطلب : 37634

قرار دادن روتر در نزدیکی دستگاه‌های الکترونیکی و مایکروویو ممکن است اتصال را با مشکل روبرو کند.

کارشناسان ادعا می‌کنند که این مشکل تنها با چند روش ساده قابل حل است، زیرا میلیون‌ها نفر از ما روتر‌های وای‌فای خود را در مکان‌های اشتباه قرار می‌دهیم.

دور کردن روتر از دستگاه‌های الکترونیکی، مایکروویو و حتی تجهیزات بلوتوث از جمله ترفند‌های متعدد پیشنهاد شده است.

کار‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به سیگنال وای‌فای خود انجام دهید. توصیه می‌شود که روتر خود را در یک فضای باز قرار دهید تا سیگنال آزادانه حرکت کند. پنهان کردن آن در یک کشو یا کمد یا نزدیک به وسیله الکترونیکی اتصال را خفه می‌کند. این موارد شامل تجهیزات بلوتوث و مایکروویو، برخی از مانیتورها، بلندگو‌های بیسیم، میکروفون، تلفن‌های بیسیم و حتی دوربین باشد.

با اینحال بهترین اتصال اینترنت را می‌توان با اتصال مستقیم هر دستگاه به روتر با استفاده از کابل اترنت داشت. با اینکار بهترین اتصال در شبکه خود را تضمین و امواج بیسیم را آزاد خواهید کرد تا رقابت کمتری برای اتصال دستگاه‌های بیسیم وجود داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند قرار دادن روتر در آشپزخانه یا خیلی پایین از جمله بدترین مکان‌ها برای قرار دادن آن است.

آداپتور‌های Powerline از جمله ابزار‌های دیگری هستند که می‌توانند سیگنال اینترنت را نیز تقویت کنند. آداپتور‌ها از سیم کشی برق در خانه برای انتقال سیگنال پهنای باند به اتاق‌های مختلف استفاده می‌کنند.

کارشناسان توضیح می‌دهند که این دستگاه‌ها را می‌توان به یک جفت پریز برق وصل کرد و اتصال سیمی را در هر اتاقی که می‌خواهید گسترش داد.

از طرف دیگر، توسعه دهنده‌های وای‌فای می‌توانند به تقویت اینترنت در مناطقی از خانه که به طور قابل توجهی دورتر از روتر اصلی هستند کمک کنند.

اگر یکی از این دستگاه‌ها را راه‌اندازی کنید، سیگنال را تکرار و به شما امکان می‌دهد اتصال خوبی را داشته باشید.

اما نقطه ضعف برای توسعه دهنده‌های وای‌فای این است که آن‌ها شبکه بیسیم جدیدی راه اندازی می‌کنند نه اینکه فقط برد شبکه فعلی شما را افزایش دهند. در نتیجه، هنگامی که یک فرد به داخل و خارج از محدوده حرکت می‌کند، دستگاه‌ها بین چندین شبکه جابجا می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین