|

راه ساده برای حفاظت از اطلاعات گوشی سرقت شده

گوشی آیفون یک دستگاه محبوب و البته گران قیمت است که می‌تواند هدف بسیاری از سارقان باشد.

راه ساده برای حفاظت از اطلاعات گوشی سرقت شده
کد مطلب : 37692

آیفون یک ابزار بسیار مطلوب است و بسیاری از سارقان روی محصولات اپل تمرکز می‌کنند، زیرا ارزش فروش مجدد بالایی دارند. اما گروهی از مجرمان نیز وجود دارند که می‌خواهند آیفون شما را به خاطر آنچه در داخل آن است به دست آورند که راه‌های پیچیده‌ای برای ورود به داخل آن دارند، اما نگران نباشید. در اینجا چند راهکار است که باید انجام دهید تا از گوشی خود در برابر آن‌ها محافظت کنید.

اتفاقی که می‌افتد این است: یک سارق به جای اینکه به سادگی آیفون شما را بگیرد، منتظر می‌ماند تا شما رمز عبور خود را وارد کنید، معمولا افراد هنگام انجام این کار توجهی به اطرافشان ندارند.

هنگامی که آن‌ها رمز عبور شما را به دست آوردند خیلی سریع دو کار را انجام می‌دهند: رمز عبورتان را وارد کرده، به تنظیمات می‌روند و بلافاصله اقدام به تغییر رمز می‌کنند. 

سپس آن‌ها به تنظیمات رمز عبور و امنیت شما می‌روند و ایجاد کلید بازیابی را فعال می‌کنند؛ هنگامی که هر دوی این کار‌ها انجام می‌شود، اغلب در عرض چند دقیقه پس از سرقت، دیگر نمی‌توانید آیفون خود را با Find My ردیابی کنید یا به داده‌های Apple ID خود دسترسی داشته باشید. 

سارق می‌تواند به هر برنامه بانکی روی تلفن شما دسترسی داشته باشد و حساب شما را خالی کند. در برخی از تراکنش‌ها، یک برنامه نه تنها می‌تواند به رمز عبور شما (یک رمز جدید که سارق به تازگی ایجاد کرده است) نیاز داشته باشد، بلکه از شما بخواهد کدی را که بانک به تازگی برای شما پیامک کرده است، وارد کنید. از آنجایی که سارق می‌تواند شماره تلفن مورد اعتماد شما را ویرایش کند، این شماره را به شماره‌ای که کنترل می‌کند، تغییر می‌دهد.

بازگشت به Apple ID برای بازیابی عکس‌ها، فیلم‌ها، یادداشت‌ها، مخاطبین و ... غیرممکن است، زیرا کلید بازیابی را که سارق ایجاد کرده است ندارید.

بنابراین، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اول از همه، باید مطمئن شوید که هرگز از رمز عبور آیفون خود در عموم استفاده نمی‌کنید. به طور پیش فرض از Face ID یا Touch ID استفاده کنید. البته برخی مواقع لازم است رمز عبور خود را وارد کنید، مثلا اگر پنج بار متوالی چهره شما شناسایی نشود؛ بنابراین همانطور که کارشناسان توصیه می‌کنند، اگر لازم است آن را وارد کنید، مانند پین کارت بانکی خود با آن رفتار کنید، وقتی روی آن ضربه می‌زنید، صفحه را می‌پوشاند.

به جای استفاده از یک کد چهار رقمی ساده، از شش رقم استفاده کنید که هیچ کدام مربوط به روز تولد شما نیست. بهتر است از یک کد الفبایی استفاده کنید که حدس زدن آن برای سارقان سخت است. مطمئن شوید که به یاد ماندنی است، به طور ایده آل آن را در یک مدیر رمز عبور شخص ثالث مانند ۱Password درخشان ذخیره کنید.

همچنین توصیه می‌شود رمز‌های عبور را از برنامه‌های بانکی حذف کنید و هر بار که از برنامه‌ها استفاده می‌کنید آن‌ها را وارد کنید. ذخیره آن‌ها در ۱Password یا موارد مشابه ممکن است مکان بهتری برای آن‌ها باشد، در مرحله بعد کلید بازیابی وجود دارد. اگر سارق نتواند این را ایجاد کند، همچنان می‌توانید به Apple ID خود دسترسی داشته باشید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

در تنظیمات، Screen Time و سپس Use Screen Time Passcode را انتخاب کنید، یک رمز عبور چهار رقمی ایجاد کنید که با رمز عبور آیفون شما یکسان نیست. سارق می‌تواند به صفحه‌ای برود که به شما اجازه تغییر رمز عبور را می‌دهد، اما رمز عبور اصلی را نخواهد داشت که به آن‌ها اجازه انجام این کار را بدهد، اگرچه می‌توانند این را دور بزنند، اما فقط در صورتی که به ایمیل مرتبط دسترسی داشته باشند.

سپس دوباره در تنظیمات به Screen Time بروید، Content & Privacy Restrictions را انتخاب کنید، سوئیچ را روی روشن بکشید و فهرست را به پایین اسکرول کنید تا Account Changes را مشاهده کنید، روی آن کلیک کرده و Don’t Allow را انتخاب کنید، با این روش سارق نمی‌تواند رمز عبور شما را تغییر دهد.

همانطور که در ابتدا گفته شد، این سارقان باهوش زیاد نیستند، بنابراین نیازی نیست نگران باشید. تلفن و رمز عبور خود را خصوصی نگه دارید با این کار سطح خطر خود را به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد، اما اقدامات احتیاطی فوق می‌تواند مفید باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین