|

وای فای سرعت اینترنت را کم می کند؟

طبق تحقیقات جدید، سرعت پهنای باند، هنگام استفاده از وای‌فای و اتصال از این طریق، ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

وای فای سرعت اینترنت را کم می کند؟
کد مطلب : 37874

تحقیقات شرکت عملکرد باند پهن SamKnows نشان داد که شکاف بین سرعت ورود به خانه و سرعتی که مصرف کنندگان در دستگاه‌های بی سیم خود دریافت می‌کنند بسیار زیاد است.

این شرکت میانگین کاهش سرعت دستگاه‌های تلفن همراه (تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها) را ۴۰ درصد در مقایسه با ۲۷ درصد برای لپ تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی ثبت کرده است.

علاوه بر این، با افزایش سرعت اتصال به خانه، کاهش سرعت افزایش می‌یابد، به طوری که آ‌ن‌هایی که از اتصالات گیگابیتی استفاده می‌کنند تا زمانی که به دستگاه‌های وای‌فای خود می‌رسند، نیمی از سرعت خود را از دست می‌دهند.

طبق اظهارات کارشناسان، اگر از یک اتصال بیش از چند صد مگابیت استفاده می‌کنید، شانس شما برای دریافت آن چند صد مگابیت در سراسر خانه بسیار اندک است، مگر اینکه با یک راه حل خریداری مش وای‌فای گران قیمت مشکل را مرتفع کرده باشید؛ حتی در آن زمان، شانس شما برای دریافت بیش از چهار یا پانصد مگابیت در سراسر خانه هنوز بسیار بسیار اندک است.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا دستگاه‌های وای‌فای قادر به بهره برداری از سرعت کامل اتصال اینترنت نیستند.

وای‌فای با پرسه زدن بیشتر دستگاه‌ها از روتر، سرعت خود را از دست می‌دهد، به خصوص اگر موانعی مانند دیوار‌های سر راه وجود داشته باشد. دستگاه‌های تلفن همراه نسبت به رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ‌ها آنتن وای‌فای کوچک‌تری دارند که تا حدودی توضیح می‌دهد که چرا کاهش سرعت در آن دستگاه‌ها کمتر چشمگیر است.

تداخل در خانه همچنین می‌تواند به عملکرد آسیب برساند، زیرا سایر دستگاه‌های بی‌سیم در خانه و ازدحام شبکه‌های وای‌فای همسایه به طور بالقوه به سرعت آسیب می‌زند.

ظهور تجهیزات جدید وای‌فای ۷ می‌تواند از دست دادن سرعت پهنای باند را کاهش دهد. وای‌فای ۷ نه تنها پهنای باند بیشتری را نسبت به نسل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد، بلکه شامل تکنیک‌های کدگذاری پیشرفته‌ای است که بر روی تداخل بی‌سیم کار می‌کنند و به طور بالقوه به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد از سرعت بیشتری که وارد خانه می‌شود، بهره‌مند شوند.

وای‌فای ۷ همچنین قادر است چندین اتصال را در باند‌های مختلف وای‌فای ایجاد کند. در تجهیزات وای‌فای فعلی، دستگاه‌ها به یک کانال در یک باند وای‌فای (معمولا ۲.۴ گیگاهرتز یا ۵ گیگاهرتز) متصل می‌شوند، اما وای‌فای ۷ به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا به چندین کانال در حداکثر سه باند مختلف (۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز) متصل شوند. این باعث جمع شدن ترافیک در سراسر کانال‌ها می‌شود و به طور بالقوه اتصالات بسیار سریع‌تر و مطمئن‌تری را در اطراف خانه ایجاد می‌کند.

با این حال، روتر‌های وای‌فای ۷ به تازگی وارد بازار شده‌اند و تعداد کمی از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها دارای تراشه‌های سازگار با وای‌فای ۷ هستند. این بدان معنا است که بعید است که بیشتر مصرف‌کنندگان برای مدتی طولانی مزایای وای‌فای ۷ را احساس کنند، به خصوص که ارائه‌دهندگان پهنای باند معمولا در اتخاذ استاندارد‌های جدید وای‌فای در روتر‌هایی که بین مشتریان توزیع می‌کنند، کند هستند؛ به عنوان مثال بسیاری هنوز وای‌فای ۶ را پیاده سازی نکرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین