|

کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی توییتر

ایلان ماسک در توییت جدیدی اعلام کرده است که درآمدهای تبلیغاتی شبکه اجتماعی توییتر تقریباً نصف شده است.

کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی توییتر
کد مطلب : 38888

به گفته ایلان ماسک، توییتر هنوز هم بیشتر از آنچه که به دست می آورد، پول خرج می کند.  این میلیاردر در توییتی نوشت که این شرکت به دلیل کاهش 50 درصدی درآمد تبلیغاتی و بار بدهی سنگین، از یک جریان نقدی منفی مداوم رنج می برد. ماسک می‌گوید: «قبل از اینکه از هر چیز دیگری لذت ببریم، باید به جریان نقدی مثبت رسید.»

مالک این شبکه اجتماعی در ماه مارس پیش‌بینی کرده بود که جریان پولی توییتر در سه‌ماهه دوم سال 2023 مثبت شود. اما حالا این توییت جدید نشان می‌دهد که این پیش‌بینی محقق نشده است.

این اعتراف در هفته‌ای صورت گرفت که برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی توییتر شروع به پرداخت پول به برخی سازندگان، از جمله تعداد انگشت شماری از اینفلوئنسرهای راست افراطی کرد. ماسک همچنین قبلاً گفته بود تقریباً همه تبلیغ‌کنندگانی که در ماه اکتبر پلتفرم را ترک کرده بودند، برمی‌گردند.

بر اساس برآورد شرکت تحقیقاتی Sensor Tower که با بلومبرگ به اشتراک گذاشته شده است، مخارج تبلیغاتی طی یک دوره دو ماهه ابتدای سال جاری با 89 درصد کاهش به 7.6 میلیون دلار رسیده است. به گفته رویترز، توییتر به دلیل بدهی‌هایی که در زمانی که ماسک آن را به قیمت 44 میلیارد دلار خصوصی کرد، پرداخت سود سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار دارد. این آخرین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد اقدامات تهاجمی کاهش هزینه‌های ماسک در سال گذشته برای قرار دادن شرکت در یک پایه مالی محکم کافی نبوده است. همچنین نشان می‌دهد که مدیرعامل تازه منصوب شده شرکت، «لیندا یاکارینو»، کارش را برای بازسازی پایگاه تبلیغاتی توییتر انجام می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین