|

بهترین روش‌های افزایش امنیت وای‌فای

اگر وای‌فای به درستی ایمن نشود زمینه استفاده از آن را برای دیگران فراهم می‌کنید.

بهترین روش‌های افزایش امنیت وای‌فای
کد مطلب : 39890

امروزه اکثر افراد برای دسترسی به اینترنت، از مودم‌های بی‌سیم یا همان وای‌فای استفاده می‌کنند، بدون اینکه از خطرات آن مانند دزدیده شدن اطلاعات شخصی و رمز کارت‌های بانکی و سوءاســتفاده مخفیانــه از اشتراک اینترنت آگاه باشند. در واقع هر چند امروزه بسته‌های اینترنتی اپراتور‌ها برای اکثر گوشی‌های هوشمند فعال است، اما همچنان نیاز به وای‌فای در برخی اماکن و در بعضی شرایطی که به هر دلیل اینترنت گوشی فعال نیست، حس می‌شود.

با جهش در تعداد روتر‌های وای‌فای در طول سال‌ها، اگر وای‌فای خود را به درستی ایمن نکنید، برای فرد دیگری امکان‌پذیر است که از آن استفاده کند. اما چطور ممکن است فردی با وای‌فای شما آشنا و از آن استفاده کند؟ دلایل مختلفی پشت یک ارتباط آهسته وجود دارد، درست مانند مشکلات مربوط به سرور، که یک دیوار بتنی بزرگ می‌تواند سیگنال‌ها را آهسته کند، در غیر این صورت ممکن است کسی به اینترنت شما متصل شده و اینترنت شما را به اشتراک گذاشته باشد.

از سوی دیگر هر دستگاهی که با سیستم خصوصی شما مرتبط باشد، یک آدرس IP و آدرس MAC دارد. آن‌ها ممکن است یک نام دلخواه مانند کامپیوتر ABC داشته باشند (که توسط مالک نامیده می‌شود) و می‌تواند در فهرست دستگاه‌های متصل از طریق تنظیمات سوییچ پیدا شود. بنابراین، درصورتی که شما یک نام ناآشنا را در سیستم خود پیدا می‌کنید که تشخیص نمی‌دهید، به احتمال زیاد، همان فرد متجاوز است!

بنابراین به دلیل استفاده از وای فای و تکامل آن در سال‌ها روش‌هایی برای تأمین امنیت شبکه‌های بی سیم ارائه شده است. به طور مثال توصیه می‌شود از یک گذرواژه طولانی و پیچیده استفاده شود. پروتکل WPA ۲ یک برنامه رمزگذاری است و برای حفاظت از وای‌فای دسترسی دارد. پروتکل WPA ۲ جدیدتر و امن‌تر از پروتکل‌های چیده‌شده مانند WPA، WEP و ... است. به‌عنوان یک کاربر، شما فقط نیاز به تنظیم امنیت WPA ۲ در روتر و اطمینان از آن با یک رمز عبور قوی دارید. بر اساس اعلام سایت پلیس فتا طی چندسال گذشته، بدیهی است، ایجاد یک رمز عبور طولانی و پیچیده می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد، اما باید از این بابت اطمینان حاصل کنید که این رمز را به یاد می‌آورید و شخص دیگری هم نمی‌تواند آن را حدس بزند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین