|

صفر تا صد خرید پلاک خانه را اینجا بخوانید

پلاک‌هایی که سر درب خانه‌ها و واحدهای مسکونی یا تجاری نصب می‌شوند ابزاری برای شناسایی آن‌ها هستند و شماره پلاک هر ساختمان را شهرداری یا ادارۀ ثبت اسناد و املاک تعیین می‌کند. به طور کلی باید گفت که پلاک ساختمان یک وسیله کوچک اما بسیار کاربردی است و وجود آن برای هر ساختمانی ضرورت دارد. پس اگر در حال ساخت یک ساختمان هستید یا پلاک خانه شما ناخوانا است، باید به فکر خرید یک پلاک باکیفیت و خوانا باشید. شرکت چاپ نونگاه بیش از 10 سال است که در زمینه ساخت پلاک، لوح تقدیر، اتیکت، هدایای تبلیغاتی و… فعالیت دارد. در نتیجه برای خرید پلاک ساختمان یا واحد مسکونی خود می‌توانید به آن مراجعه نمایید. معمولا پلاک‌هایی که برای ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری استفاده می‌شود به دو دسته استیل و غیر استیل تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

کد مطلب : 43200

انواع پلاک استیل

معمولا اکثر پلاک‌های موجود در بازار از جنس استیل هستند زیرا استیل یک فولاد ضد رنگ است و برای ساختن پلاک خانه بسیار مناسب است. اگر برای خرید پلاک استیل به بازار مراجعه کنید با انواع پلاک روبرو خواهید شد. هر کدام از این پلاک‌ها دارای یکسری ویژگی‌های خاص هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

پلاک استنلس استیل

استنلس استیل، بهترین نوع استیل است زیرا در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. پلاک استنلس استیل، کاملا ضد زنگ بوده و چنانچه در محیط مرطوب قرار بگیرد، دچار زنگ زدگی نمی‌شود. به همین دلیل برای نصب در قسمت خارجی ساختمان بسیار مناسب و مقاوم است.

همچنین لازم به ذکر است که پلاک استنلس استیل در برابر گرما نیز مقاومت دارد و گرمای زیاد باعث تغییر رنگ یا شکل آن نمی‌شود. به همین دلیل در شهرهایی که دمای هوا بسیار بالا و مرطوب است از استنلس استیل برای ساخت پلاک ساختمان‌ها استفاده می‌شود. چون سایر فلزات و حتی انواع دیگر استیل در برابر گرما و رطوبت مقاومت بالایی ندارند.

پلاک استیل براق

همانگونه که از نام این مدل پلاک مشخص است، ظاهری براق دارد زیرا از ورق‌های استیل براق ساخته می‌شود. این مدل پلاک معمولا قیمت مناسبی دارد، به همین دلیل برای ساخت پلاک‌های واحدهای مسکونی و تجاری ساختمان‌های بزرگ از پلاک استیل براق استفاده می‌شود.

در رابطه با استفاده از پلاک استیل براق باید گفت که بهتر است در محیط‌های بسیار مرطوب از این نوع پلاک استفاده نشود. چون امکان خراب شدن پلاک استیل براق در شرایط آب و هوایی مرطوب بسیار بالا است. همچنین این نوع پلاک نباید در معرض مواد اسیدی و قلیایی قرار بگیرد زیرا این مواد موجب آسیب دیدن پلاک می‌شوند.

پلاک استیل خش دار

پلاک استیل خش دار، سطح مات و زیبایی دارد و در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارد. در نتیجه، چنانچه در محیط مرطوب قرار بگیرد دچار زنگ زدگی نمی‌شود. به دلیل مات بودن پلاک استیل خش دار، قابلیت انعکاس نور را ندارد. معمولا یک لایه تیتانیوم روی این نوع پلاک کشیده می‌شود تا در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشد و دچار خوردگی نشود.

پلاک استیل بگیر و نگیر

چنانچه در آلیاژ پلاک استیل از آهن استفاده شده باشد و پلاک توسط اهنربا جذب شود به آن پلاک استیل بگیر گفته می‌شود. اما در صورتی که آلیاژ پلاک فاقد آهن باشد و توسط آهنربا جذب نشود، به آن پلاک استیل نگیر می‌گویند.

 

 

پلاک استیل طلایی

پلاک استیل طلایی به دلیل رنگ طلایی و سطح براقی که دارد یکی از زیباترین انواع پلاک‌ها است. این مدل پلاک برای ساختمان‌هایی که دکوراسیون مجلل و خاصی دارند بسیار مناسب است.

 

انواع پلاک غیر استیل

برای ساخت پلاک از مواد دیگری به غیر از استیل نیز استفاده می‌شود که عبارتند از:

پلاک آلومینیومی

همانطور که از نام این مدل پلاک مشخص است از آلومینیوم ساخته می‌شود و یک پوشش رنگی روی آن قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی‌هایی که پلاک آلومینیومی این است که وزن سبکی دارد و در بابر ضربه و نور خورشید مقاوم است.

برای درج شماره بر روی پلاک‌های آلومینیومی از روش‌های گوناگونی همچون برش لیزری، خم کاری و چاپ استفاده می‌کنند.

پلاک مولتی

پلاک مولتی از یک نوع پلاستیک ساخته می‌شود که مواد سازنده آن اکرولیک و ABS است. ظاهر جذاب و مقاومت بالای پلاک در برابر رطوبت، از جمله ویژگی‌های پلاک مولتی محسوب می‌شود.

پلاک متال استیکر

پلاک متال استیکر که نام دیگر آن استیکر پلاک فلزی است، نوع دیگری از پلاک‌ها بوده که با چسب به سطوح می‌چسبد. با توجه به اینکه پلاک‌های متال استیکر در برابر اشعه نور خورشید و رطوبت هوا مقاومت بالایی دارند از آن‌ها برای نصب بر سر درب ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی استفاده می‌شود.

پلاک پلکسی

پلکسی گلاس نوعی پلاستیک شفاف و محکم است که گاهی اوقات جایگزین شیشه می‌شود. از پلکسی گلاس در ساخت پلاک نیز استفاده می‌گردد زیرا پلکسی ویژگی‌های مختلف زیر را دارد:

  1. شکل پذیری آن راحت است.
  2. در برابر ضربه آسیب نمی‌بیند.
  3. وزن سبکی دارد.
  4. کاملا شفاف است.
  5. در بالا اشعه UV و حرارت ر ام تغییر نمی‌کند.

نکات مهم خرید پلاک

در صورتی که قصد سفارش پلاک آلومینیومی ، استیل، پلکسی یا هر نوع پلاک دیگری را دارید حتما به موارد زیر توجه کنید.

  1. برای سفارش پلاک حتما به یک شرکت معتبر مراجعه کنید و پیش از ثبت سفارش حتما نمونه کارهای آن را به دقت بررسی کنید.
  2. با توجه به بودجه‌ای که دارید نوع پلاک را انتخاب نمایید.
  3. چنانچه پلاک در معرض نور خورشید، رطوبت، مواد شیمیایی و گرمای زیاد است حتما پلاکی را انتخاب کنید که در برابر اشعه uv، گرما، خوردگی مواد شیمیایی و… مقاوم باشد و دچار تغییر رنگ نشود.
  4. اگر قصد خرید پلاک استیل را دارید، حتما به نوع استیل به کار رفته در ساخت پلاک توجه کنید. چون پلاک‌های استیل انواع مختلفی دارند.

قیمت پلاک خانه

قیمت پلاک خانه بر اساس فاکتورهای مختلفی تعین می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان یک قیمت مشخص و ثابت برای آن اعلام کرد. معمولا قیمت پلاک خانه به موارد زیر بستگی دارد:

  • ابعاد و اندازه پلاک: معمولا هر چه پلاک سایز بزرگتری داشته باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند.
  • ضخامت پلاک: ضخامت استیل یا آلومینیوم به کار رفته در ساخت پلاک، عامل دیگری است که قیمت پلاک را تعیین می‌کند.
  • تعداد: تعداد پلاک‌های سفارش داده شده عامل دیگری است که در قسمت پلاک خانه تاثیر می‌گذارد.
  • تکنولوژی حکاکی: برای درج اعداد بر روی پلاک از تکنولوژی‌های مختلفی مثل لیزر، چه جوهری، CNC و… استفاده می‌شود که قیمت هر کدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است.

خرید آنلاین پلاک

در حال حاضر اکثر شرکت‌های طراحی و چاپ، خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دهند زیرا بیشتر مردم به دلیل مشغله بالای کاری فرصتی برای خرید حضوری ندارند. شرکت چاپ نونگاه نیز مانند بسیاری از این شرکت‌ها، خدمات خود را به شکل آنلاین ارائه می‌نماید. برای خرید پلاک خانه به صورت آنلاین، تنها کافی است که مسیر زیر را طی کنید:

  • ابتدا به سایت شرکت نونگاه مراجعه نمایید و نمونه کارهای آن‌ها را بررسی نمایید.
  • سپس با شرکت تماس بگیرید و درباره نیازهای خود با تیم مشاوره شرکت صحبت کنید و موارد موردنظر خود مانند سایز ملاک، جنس پلاک و… را به آن‌ها بگوئید.
  • پس از ثبت سفارش، در اولین فرصت پلاک شما ساخته می‌شود و برای شما ارسال می‌گردد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین