|

ذوب آهن اصفهان

عمده دلایل موفقیت ذوب آهن اصفهان در ثبت رشد ۳۹ درصدی درآمد

در میان کارخانه ها و تولیدکنندگان مقاطع فولادی، نام و برند ذوب آهن اصفهان بیشتر از سایر اسم ها به چشم می خورد. محصولات تولیدی این کارخانه با علامت اختصاری ESCO به بازار عرضه می شود که مهم ترین راه تشخیص این مقاطع از سایر کارخانه ها است. در این مطلب بانگاهی به عملکرد ۶ماهه این شرکت به دلایل رشد ۳۹ درصدی درآمد ذوب نسبت به نیمه نخست سال گذشته پرداخته‌ایم.

عمده دلایل موفقیت ذوب آهن اصفهان در ثبت رشد ۳۹ درصدی درآمد
کد مطلب : 40188

به گزارش ترازاقتصاد:کارخانه ذوب آهن اصفهان، یکی از بزرگترین فولادسازان کشور است که در سرتا سر جهان شناخته شده و خریداران بسیار زیادی دارد.  در حقیقت این، برند محبوبی در زمینه تولید مقاطع فولادی مانند میلگرد، تیرآهن، ناودانی، نبشی و… به شمار می رود. 

 

فولاد اصفهان

 

شرکت ذوب آهن اصفهان در عملکرد ۶ ماهه بالغ بر ۲۹.۹ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد و با رشد ۳۹ درصدی روبرو شد. میزان تولید چدن مذاب کوره بلندها و شمش فولادی در شهریور ماه بالغ بر ۲۲۹ و ۲۰۳.۲ هزار تن و طی ۶ ماهه ۱.۵ و ۱.۳ میلیون تن است.

شرکت ذوب آهن با سرمایه اسمی ۷ هزار میلیارد تومانی در گزارش عملکرد ۶ ماهه خود از شناسایی درآمد ۲۹.۹ هزار میلیارد تومانی و رشد ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد.

بر اساس این گزارش، "ذوب" در دوره شهریور از فروش داخلی شمش چدن، تیرآهن، میلگرد، کلاف، ریل، شمش کالایی، فرآورده های جانبی، سایر محصولات و فروش صادراتی شمش کالایی، تیرآهن، میلگرد و کلاف بالغ بر ۵.۵ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

نقش‌آفرینی ذوب‌آهن اصفهان در صنعت فولاد کشور 

شرکت ذوب‌ آهن اصفهان، یکی از نقش‌آفرینان مهم صنعت فولاد کشور به شمار می‌آید که در سال‌های گذشته توانسته است با ارتقای کمی و کیفی تولید و عرضه محصولات متنوع، در جایگاه سوم تولیدکنندگان برتر فولاد کشور قرار بگیرد. این شرکت به منظور ارتقای درآمدهای ارزی و ریالی، افزایش توانایی در تامین نیاز مشتریان، استراتژی توسعه سبد محصولات را در پیش گرفته که نتیجه آن، تولید محصولات جدیدی همچون ریل، آرک معدن و تیرهای بال پهن‌ بوده است.

شرکت ذوب‌ آهن اصفهان فعالیت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای خود را در سال ۱۴۰۲ بر افزایش تولید و ارائه محصولات ارزش‌افزا متمرکز کرده است که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی همه‌جانبه‌، کلیه اهداف و برنامه‌های این شرکت محقق شوند.

 

تراز اقتصاد -ذوب آهن اصفهان

 

اصلی‌ترین دلایل رشد درآمدی ذوب آهن اصفهان

رشد اقتصادی و رونق بازار فروش، افزایش تقاضا در بازار، افزایش قیمت محصولات فولادی، افزایش تولید و بهره برداری به موقع از طرح های توسعه (طرح های توسعه شرکت در حجم و سرعت فرایند  ساخت محصولات و همچنین بهای تمام شده می‌تواند تاثیر گذار باشد) از عوامل موثر بر فروش محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان می‌باشد.

شرکت ذوب‌ آهن اصفهان با هدف‌گذاری‌ برتحلیل روند گذشته و رفع موانع موجود، کمترین تاثیرپذیری از ریسک‌های موجود در تولید را داشته است و بر این اساس همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و موفق شد تا در سال‌های اخیر در رتبه سوم برترین تولیدکنندگان فولاد کشور قرار بگیرد.

تاکنون ۱۰۰ هزار تن ریل فولادی در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی به راه‌آهن سراسری و متروی کلانشهرها توسط شرکت ذوب آهن اصفهان تحویل داده است و با توجه به سیاست‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، در چشم‌انداز ۱۴۰۲ این شرکت، برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۵۰ هزار تن ریل فولادی انجام شده است. آرک معدنی (TH29) از جدیدترین محصول شرکت ذوب‌آهن اصفهان است که امکان تولید آن برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه فراهم شد و از آن به عنوان دستاورد ارزشمندی در تولید محصولات استراتژیک فولادی یاد می‌شود.

 

ذوب آهن اصفهان

هدفگذاری ذوب‌آهن اصفهان بر افزایش توان تولید و درآمدی

هدف‌گذاری و دستور کار ذوب آهن اصفهان برای سال ۱۴۰۲ بر ارتقای تولید محصولات میانی و نهایی قرار گرفت،  به طوری که میزان تولید چدن مذاب به سه میلیون تن، محصولات نوردی به یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن، فولاد خام به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن و محصولات صادراتی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید. شرکت ذوب‌ آهن اصفهان در حوزه فروش محصولات نیز برای سال ۱۴۰۲، فروش داخلی یک میلیون و ۴۱۵ هزار تن و صادرات ۳۷۰ هزار تن محصولات نوردی و ۱۶۰ هزار تن چدن به همراه فروش ۵۰ هزار تن ریل فولادی را برنامه‌ریزی کرده است. 

علاوه بر این، شرکت ذوب‌ آهن اصفهان ۴۰ درصد از بودجه سال جاری را به محصولات ارزش‌افزا و دانش‌بنیان اختصاص داده است و پیش‌بینی می‌شود این سهم در سال‌های بعد به ۷۵ درصد نیز افزایش یابد. شرکت ذوب‌آهن اصفهان در ماه‌های اخیر موفق به تولید سه محصول جدید شامل تیرآهن سبک ۱۴، فوق سبک ۱۴ و میلگرد آلیاژی (۲۷۰Cr) سایز ۶۰ شد که تولید آزمایشی تیرآهن ۲۰ نیز با موفقیت انجام شده است. بر این اساس، سبد محصولات شرکت ذوب‌ آهن اصفهان حاوی ۱۳ نوع محصول است و این شرکت، یکی از متنوع‌ترین سبد محصولات را در میان فولادسازان کشور در اختیار دارد.

گفتنی است؛ شرکت ذوب‌ آهن اصفهان در راستای تحقق برنامه‌های تولید و فروش، بخشی از برنامه‌های خود را در راستای بهبود و ارتقای کیفیت محصولات، متنوع‌سازی سبد محصولات و افزایش تولید محصولات ارزش‌افزا و همچنین تحویل به موقع محصولات در راستای کسب رضایت مشتریان متمرکز کرده است.

 

گزارش :عطیه امراللهی 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین