|

خبر جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان بخوانند

اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌قدری به تعویق افتاده که حالا صدای بازنشستگان بلندتر از قبل شده و می‌گویند در برنامه هفتم توسعه نه‌تنها نام و نشانی از همسان سازی نیست، بلکه ناهمسان‌سازی جای آن را گرفته است

خبر جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان بخوانند
کد مطلب : 40189

اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌قدری به تعویق افتاده که حالا صدای بازنشستگان بلندتر از قبل شده و می‌گویند در برنامه هفتم توسعه نه‌تنها نام و نشانی از همسان سازی نیست، بلکه ناهمسان‌سازی جای آن را گرفته است

 کارشناسان تاکید می‌کنند که اگر دولت واقعا به دنبال اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان بود، در همان دو سالی که برنامه ششم توسعه تمدید شد، این مهم به اجرا درمی‌آمد ولی اتفاقی نیفتاد.

حالا این ماجرا به مجلس رسیده، همین هفته قبل بود که جواد حسینی‌کیا در تذکری شفافی در مجلس، عنوان کرد که بازنشستگان فراوانی این روزها از ما مطالبه دارند که موضوع همسان سازی اجرا شود، بنابراین انتظار می‌رود در برنامه هفتم توسعه حتما به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توجه شده و این موضوع اجرا شود.

رئیس مجلس هم در واکنش به تذکر نمایندگان مجلس هم گفته که ما فصل مربوط به این موضوع را مرعا گذاشته‌ایم و اکنون با دولت در حال رایزنی هستیم و حتما موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، هم درباره آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان عنوان کرده که جلسه‌ای ۳ ساعته بین رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. در نهایت جمع‌بندی اولیه این شد که ما در طول برنامه هفتم توسعه بتوانیم بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را به سرانجام برسانیم و هدف‌گذاری شد که تا پایان برنامه هفتم شاهد تحقق این موضوع باشیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در این باره افزود: موضوع مهم دیگر آن بود که اصلاحات ساختاری لازم در صندوق‌های بازنشستگی انجام شود تا مشکل ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی مرتفع شود.

ناهمسان سازی جای همسان سازی را گرفته است

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این باره به خبرآنلاین گفته است: در برنامه توسعه هفتم نه‌تنها چیزی را تحت عنوان همسان سازی حقوق بازنشستگان نمی‌بینیم، بلکه ناهمسان سازی را مشاهده می‌کنیم

وی اضافه کرد: در حال حاضر برنامه ششم توسعه دو سال است که پشت سر هم تمدید می‌شود و یکی از بندهای آن، همسان سازی حقوق بازنشستگان بوده است. چرا همسان‌سازی را متوقف کردند؟ نمی‌شود که یک بند یک برنامه جامع را اجرا کرد و یک بند را اجرا نکرد.

صادقی متذکر شد: اگر دولت عملا دنبال اجرای متناسب‌سازی حقوق بود، در برنامه ششم که دو سال است تمدید شده، باید در این دو سال همسان سازی را اجرا می‌کردند، ولی شاهد بودیم که اجرای همسان‌سازی متوقف شده بود.

وی عنوان کرد: زمانی که برنامه در حال اجرا متوقف می‌شود، انتظار دارید بیایند برای آینده همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنند؟ اگر می‌خواستند همسان سازی را اجرا کنند، خب حقوق را هم منطبق با تورم افزایش می‌دادند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: عامل عقب ماندن حقوق نسبت به تورم، دولت است، بنابراین شما از دولت و مجلس انتظار دارید که عقب‌افتادگی حقوق را در برنامه هفتم جبران کند؟ چشم من در این قضایا آب نمی‌خورد. نه مجلس و نه دولت به دلیل هم‌فکری‌ای که با هم دارند، چیزی را تحت عنوان همسان سازی حقوق بازنشستگان رقم بزنند.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین