|

واریز مبلغ ویژه به حساب بازنشستگان | واریزی شگفت انگیز برای حقوق بازنشستگان

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر متذکر می‌شود: اگر دولت عملا دنبال اجرای متناسب‌سازی حقوق بود، در برنامه ششم که دو سال است تمدید شده، باید در این دو سال همسان‌سازی را اجرا می‌کردند، ولی شاهد بودیم که اجرای همسان‌سازی متوقف شده بود. زمانی که برنامه در حال اجرا متوقف می‌شود، انتظار دارید بیایند برای آینده همسان‌سازی را اجرا کنند؟

واریز مبلغ ویژه به حساب بازنشستگان  | واریزی شگفت انگیز برای حقوق بازنشستگان
کد مطلب : 40196

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر متذکر می‌شود: اگر دولت عملا دنبال اجرای متناسب‌سازی حقوق بود، در برنامه ششم که دو سال است تمدید شده، باید در این دو سال همسان‌سازی را اجرا می‌کردند، ولی شاهد بودیم که اجرای همسان‌سازی متوقف شده بود. زمانی که برنامه در حال اجرا متوقف می‌شود، انتظار دارید بیایند برای آینده همسان‌سازی را اجرا کنند؟

خبرآنلاین نوشت: رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می‌گوید: در برنامه توسعه هفتم نه‌تنها چیزی را تحت عنوان همسان‌سازی حقوق نمی‌بینیم، بلکه ناهمسان‌سازی را مشاهده می‌کنیم.

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح می‌کند: در حال حاضر برنامه ششم توسعه دو سال است که پشت سر هم تمدید می‌شود و یکی از بندهای آن، همسان‌سازی حقوق بوده است. چرا همسان‌سازی را متوقف کردند؟ نمی‌شود که یک بند یک برنامه جامع را اجرا کرد و یک بند را اجرا نکرد.

صادقی متذکر می‌شود: اگر دولت عملا دنبال اجرای متناسب‌سازی حقوق بود، در برنامه ششم که دو سال است تمدید شده، باید در این دو سال همسان‌سازی را اجرا می‌کردند، ولی شاهد بودیم که اجرای همسان‌سازی متوقف شده بود.

وی عنوان می‌ کند: زمانی که برنامه در حال اجرا متوقف می‌شود، انتظار دارید بیایند برای آینده همسان‌سازی را اجرا کنند؟ اگر می‌خواستند همسان‌سازی را اجرا کنند، خب حقوق را هم منطبق با تورم افزایش می‌دادند.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح می‌کند: عامل عقب ماندن حقوق نسبت به تورم، دولت است، بنابراین شما از دولت و مجلس انتظار دارید که عقب‌افتادگی حقوق را در برنامه هفتم جبران کند؟ چشم من در این قضایا آب نمی‌خورد. نه مجلس و نه دولت به دلیل هم‌فکری‌ای که با هم دارند، چیزی را تحت عنوان همسان‌سازی حقوق رقم بزنند.

میانگین فوق‌العاده ویژه‌های پرداختی به معلمان هم‌اکنون بین ۲۱ تا ۲۳ درصد حقوق است که تا ۵۰ درصد نیز امکان افزایش وجود دارد.

عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی گفت: در بحث فرآیند اجرای قانون رتبه‌بندی یک مسئله حائز اهمیت این بود که پرداختی رتبه بندی ارتباطی به موضوع فوق العاده ویژه معلمان ندارد. بر این اساس چون میزان پرداختی‌های فوق العاده معلمان کمتر از مصوبه قانونی است، در صورتی که دولت در شورای حقوق و دستمزد مسئله فوق العاده ویژه کارکنان خود را به تصویب برساند، این اعتبارات نیز در کنار مبالغ مرتبط با قانون رتبه بندی به حقوق معلمان اضافه می‌شود. میانگین فوق‌العاده ویژه‌های پرداختی به معلمان هم‌اکنون بین ۲۱ تا ۲۳ درصد حقوق است که تا ۵۰ درصد نیز امکان افزایش وجود دارد. در بحث رتبه‌بندی، صندوق بازنشستگی در حال گروکشی با حقوق فرهنگیان بازنشستگان است.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان چالش برانگیز است در جدول زیر جزئیات واریز حقوق آبان ماه 1402 بازنشستگان آمده است.

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است .حقوق بازنشستگان کی افزایش می‌یابد.

در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.حقوق بازنشستگان۱۴۰۱ همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشوری کمتر می باشد.

پس از جلسات مداوم و ساعتها مذاکره در نهایت حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ تعیین شد. آخرین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید.

براساس تصمیم شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۷ درصدی به ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان رسید.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین