|

قیمت طلا افزایش یافت | بروزترین قیمت طلا امروز 3 آبان ماه

قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته همواره روند نامتوازنی در وزن‌ها و قطعات مختلف داشته است. این بازار متاثر از افزایش محدود دلار و کاهش انس جهانی بود اما این روزها، نوسانات بازار ارز بازیگر فعال بازار طلاست.

قیمت طلا افزایش یافت  | بروزترین قیمت طلا امروز 3 آبان ماه
کد مطلب : 40509

قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته همواره روند نامتوازنی در وزن‌ها و قطعات مختلف داشته است. این بازار متاثر از افزایش محدود دلار و کاهش انس جهانی بود اما این روزها، نوسانات بازار ارز بازیگر فعال بازار طلاست.

به گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت طلا و سکه امامی روز گذشته افزایش داشت. قیمت طلا با وجود ناترازی در روند قیمت سکه از افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار تبعیت کرد. روز گذشته قیمت طلای جهانی بعد از بازگشایی بازارها کاهش داشت اما قیمت طلا بر مدار افزایش محدود قیمت دلار چرخید.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند حرکت دلار و نوسانات انس جهانی، بازار داخلی طلا را کاور می‌کند. با این وجود آنها اثر نقدینگی و افزایش پایه پولی را در رونددهی به بازار فلز زرد در بلندمدت موثر می‌دانند. آنها می‌گویند قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند اما با این وجود نمی‌توانیم شاهد رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی ماه‌های آینده باشیم. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با رشد پنج دلاری با قیمت ۱۹۶۷ دلار در حال معامله است.

سکه امامی راه خود را از خانواده سکه‌ها جدا کرد

دیروز سه‌شنبه دوم آبان، قیمت سکه امامی رشد ۱۲ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با افت ۹۸ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان معامله شد. در روز گذشته نیم‌ سکه تغییر قیمتی نداشت و با همان رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی روز گذشته معامله شد. ربع سکه با افت ۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.‌ دیروز سکه‌ گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی پرچمدار بیشترین افت قیمت بود. این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته قیمت طلا افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۲۸ هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۵۴۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۲۷ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۳۳ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

در دومین روز آبان حباب قطعات سکه همانند قیمت روند متوازنی نداشت. حباب سکه‌های امامی و نیم‌سکه به ترتیب افزایش‌های ۲۶ و پنج هزار تومانی داشتند. حباب سکه بهار ۹۷ هزار تومان، ربع‌ سکه ۴۸ هزار تومان و سکه گرمی ۹۹ هزار تومان کاهش داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین