|

فوری / جزییات تغییر کارت سوخت‌ها | بنزین از آبان ماه در کارت ملی شارژ می‌شود؟

مدیر عامل پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: اکنون میانگین مصرف بنزین به رقم ۱۱۵ تا ۱۱۶ میلیون لیتر رسیده و این در حالی است که در اوج مصرف ۱۲۲ میلیون لیتر در روز هم مصرف داشتیم.

فوری / جزییات تغییر کارت سوخت‌ها |  بنزین از آبان ماه  در کارت ملی شارژ می‌شود؟
کد مطلب : 40528

مدیر عامل پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: اکنون میانگین مصرف بنزین به رقم ۱۱۵ تا ۱۱۶ میلیون لیتر رسیده و این در حالی است که در اوج مصرف ۱۲۲ میلیون لیتر در روز هم مصرف داشتیم.

جلیل سالاری در پاسخ  درباره ناترازی بنزین اظهار داشت: با توجه به عبور از فصل تابستان، اوج‌مسافرت‌ها و اربعین مصرف کاهش یافته است.

وی افزود: اکنون میانگین مصرف به رقم ۱۱۵ تا ۱۱۶ میلیون لیتر رسیده و این در حالی است که در اوج مصرف ۱۲۲ میلیون لیتر در روز هم مصرف داشتیم.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی تاکید کرد: در گذشته افزایش کارت‌های مجاری عرضه را داشتیم تا سفرهای مردم دچار مشکل نشود اکنون باتوجه به آمار سامانه روند کاهشی شده و امیدواریم باتوجه به فصل سرما مصرف نیز کاهش بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: اکنون همچنان حوزه حمل و نقل عمومی ضعیف است و مسافرت‌ها به صورت تک سرنشین است و این موضوع ترافیک درون شهری را افزایش می دهد هرچند مسافرتهای بروندشهری کاهش یافته باشد.

سالاری گفت: در حال حاضر در مجموع روند مصرف کاهشی است و موازنه بین تولید و مصرف برقرار است.

وی درباره توزیع بنزین سوپر گفت: عمده بنزین سوپر در پالایشگاه سازند تولید می شود و باتوجه به تعمیرات واحد کراکر قطعا عرضه باید انجام شود.

سالاری  درباره تخصیص بنزین به کدملی به جای خودرو گفت: مطالعات این برنامه انجام می شود، پیشنهاداتی در این رابطه مطرح بود و در گذشته پایلوت آن در کیش انجام شده است.

وی ادامه داد: بنا این است که بحث کارت هوشمند به سمت کارت مغناطیسی برود، در این حوزه مسایل و آسیب‌ها بررسی می‌شود و اگر شرایط فراهم بود اعلام خواهد شد.

معاون وزیر نفت درباره وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها بیان داشت: فعلا وضعیت نیروگاه‌ها مناسب است، چون از ابتدا پیش بینی های لازم انجام شده و ۴.۸ میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره سازی دیده شده است.

وی ادامه داد: برای برخی نیروگاهها برنامه ریزی شده و نامه زدیم که ظرفیت ذخیره سازی را افزایش دهند تا زمانی که پیک مصرف سوخت مایع است به اندازه ۵ تا ۶ روز ظرفیت ذخیره سازی داشته باشند،چراکه در این شرایط برای ما مشکل است که بتوانیم سریعا سوخت تامین کنیم.

سالاری خاطرنشان کرد: برنامه ما این است زمانی که مصرف گاز حداکثری است سوخت مایع ذخیره سازی شود، اما برخی نیروگاهها ظرفیت لازم را ایجاد نکرده اند، ما اعلام کردیم که باید این ظرفیت دیده شود.

وی افزود: در منطقه شرق کشور ظرفیت ذخیره پایین است باید اقداماتی صورت گیرد که دچار مشکل نشویم و فشار به بخش حمل و نقل وارد نشود.

سالاری تصریح کرد: باتوجه به مسایل پارسال پیش بینی‌های لازم انجام شده که نفت سفید و گاز مایع ذخیره سازی شود و اگر نیاز به عرضه سوخت مایع بود به میزان لازم توزیع شود.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین