|

توصیه مهم به خریداران طلا / قیمت طلا و سکه از نقطه اوج فاصله گرفت

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه و طلا از اوج افزایش روز شنبه کاهش یافته اما هنوز به قیمت‌های پیش از درگیری‌های حماس و اسرائیل نرسیده است.

توصیه مهم به خریداران طلا / قیمت طلا و سکه از نقطه اوج فاصله گرفت
کد مطلب : 40661

درگیری‌های خاورمیانه در چند هفته اخیر عامل اصلی نوسان بازار طلا شده است، اتفاقاتی که میان اسرائیل و فلسطین در جریان است در این مدت باعث ایجاد شوک‌های قیمتی در انس جهانی شد که این تاثیر در بازارهای داخلی نیز اثر گذاشته است. 
انس جهانی طلا در ابتدای آبان ماه در محدوده ۱۹۷۰ دلار قرار داشت اما اخبار مربوط به حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه در جمعه شب به یکباره قیمت این فلز گران‌بها را روز شنبه از ۲ هزار دلار نیز فراتر برد. رکورد شکنی انس جهانی با نوسانات بازار ارز باعث شد در اولین روز این هفته شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز باشیم به طوری که قیمت سکه تمام به مرز ۳۰ میلیون تومان رسید. 
اما این افزایش قیمت با تعطیلی بازار جهانی در روز گذشته متوقف شد و قیمت‌ها سیر نزولی به خود گرفت. در همین رابطه نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخرین وضعیت بازار گفت: تغییرات نرخ ارز و اخبار سیاسی خاورمیانه باعث شده بازار جهانی طلا و داخلی نوسان داشته باشد، روز یکشنبه که بازار انس جهانی تعطیل بود قیمت طلا و سکه نسبت به شنبه کمی کاهش داشت.
وی با اشاره به ادامه رکود تقاضا در بازار سکه و طلا اظهار داشت:  بازار هیچ گونه التهابی ندارد و تشدید تقاضا صورت نگرفته است این نوسان قیمت نیز ناشی از افزایش ۱۰۰ دلاری انس جهانی، تغییرات نرخ ارز و اخبار مربوط به خاورمیانه بوده است. 
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در توصیه‌ای به مردم برای ورود به بازار در شرایط افزایش قیمت‌های ناگهانی نیز گفت: زمانی که انس جهانی ۱۰۰ دلار افزایش قیمت دارد طبیعی است که روی بازار ما نیز اثر بگذارد و این نوسان در بازار طبیعی است اما بهتر است مردم در موج افزایش قیمت‌ها وارد بازار نشوند بلکه صبر کنند زمانی که قیمت‌ها به ثبات نسبی رسید و آرامش به بازار بازگشت مبادلات خود را انجام دهند. 
وی در پیش بینی از روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلا در روزهای آینده نیز گفت: در صورتی که بازار جهانی و ارز داخلی نوسان نداشته باشد و بحران موجود در خاورمیانه تشدید نشود احتمالا بین ۱ تا ۵ درصد قیمت‌ها در نوسان خواهد بود که برای بازار طبیعی است با توجه به اینکه تقاضا در بازار وجود ندارد نمی‌توان انتظار نوسان چشمگیری داشت. 
بذرافشان همچنین اضافه کرد: حباب سکه روی ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است، قیمت ها به نسبت ثبات خوبی دارد و در این مسیر در حال حرکت است، قیمت طلا و سکه از نقطه اوج کاهش پیدا کرده اما هنوز به قیمت‌های پیش از بحران خاورمیانه نرسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین