|

حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

پرداخت کارت اعتباری ویژه با حقوق بازنشستگان | جزییات طرح حمایتی جدید با حقوق بازنشستگان

غلامرضا منتظری گفت: تورم سرسام‌آور شده و حقوق‌های بازنشستگان نیز به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی این هزینه‌ها باشد.

پرداخت کارت اعتباری ویژه با حقوق بازنشستگان | جزییات طرح حمایتی جدید با حقوق بازنشستگان
کد مطلب : 41260

خبرنگار:علی طاهری

در ابتدای امسال بارها اخباری درباره افزایش مجدد حقوق بازنشستگان به گوش رسید که اجرای این حکم مستلزم همسان سازی حقوق بارنشستگان است. در چند ماه اخیر در چند مرحله معوقات حقوق بازنشستگان به همراه حقوق ماهیانه آنها برایشان واریز شده است اما با توجه به رشد تورم حقوق بازنشستگان کفاف معیشت آنها را نمی دهد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر باز شدن بیشتر چتر حمایت دولت از بازنشستگان تاکید کرد و گفت: از آنجا که صندوقهای بازنشستگی نقش ویژه‌ای در حمایت از بازنشستگان ایفا می‌کنند، دولت باید نگاه ویژه‌ای به این صندوق‌ها داشته باشد. 

غلامرضا منتظری (نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس) با تاکید بر اینکه بازنشستگان امروز، شاغلان دیروز هستند گفت: بازنشستگانی که سال‌ها برای به حرکت درآوردن چرخ‌های کشور از جان خود مایه گذاشته‌اند، باید امروز مورد تکریم قرار گیرند. 

وی خواستار توجه به بازنشستگان در قالب ارائه خدمات رفاهی و اقتصادی شد و گفت: تورم سرسام‌آور شده و حقوق‌های بازنشستگان نیز به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی این هزینه‌ها باشد، به همین دلیل باید در قالب برنامه‌های کارشناسی شده، به حمایت از بازنشستگان پرداخت. 

نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صندوق‌های بازنشستگی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند گفت: این وزارتخانه شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی بسیاری را تحت پوشش دارد که می‌تواند از توان آن‌ها برای تامین نیازهای بازنشستگان ا ستفاده کند. 

وی از صندوقهای بازنشستگی خواست از تمام توان خود برای تامین نیازهای بازنشستگان استفاده کند و گفت: بزرگترین چالش کشور که بحران معیشتی را رقم می‌زند، نظام ناکارآمد توزیع است که بدست دلالان افتاده، اما صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند کالاهای مورد نیاز بازنشستگان به ویژه کالاهای اساسی را با بهره گیری از نظام درست توزیع، بدست بازنشستگان برساند. 

منتظری مهم‌ترین چالش بازنشستگان را معیشت نامناسب و حقوق پایین توصیف کرد و گفت: هنگامی که می‌خواهیم مشکلات معیشتی بازنشستگان را رفع کنیم، باید از ابزارهای لازم و ظرفیت‌های موجود به خوبی بهره بگیریم. 

وی با اشاره به طرح حکمت که از سوی صندوق بازنشستگی فولاد به مرحله اجرا درآمده گفت: از آنجا که چالش بزرگ اقتصادی کشور، در نظام توزیع ضعیف و ناکارآمد است، باید از ظرفیت بخش‌های توزیعی کارآمد همچون فروشگاه اتکا بهره بگیریم. 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ظرفیت فروشگاه زنجیره‌ای اتکا را بالا توصیف کرد و گفت: فروشگاه‌های اتکا در سطح کشور گسترده شده که دسترسی بازنشستگان را آسان می‌کند از سوی دیگر کالاها را با قیمت و شرایط مناسب تهیه می‌کند که این هم در خدمات‌رسانی بسیار موثر است. 

وی با تاکید بر اینکه وقتی چنین قراردادی بین صندوق بازنشستگی فولاد و فروشگاه زنجیره‌ای اتکا بسته می‌شود، کالاها با قیمت مناسب و سریع به‌دست بازنشستگان می‌رسد گفت: این عملکرد مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد می‌تواند برای دیگر صندوق‌های بازنشستگی الگو قرار گیرد.

منبع:ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین