|

بازنشستگان

یه خبر خوب برای بازنشستگان رسید | از این تاریخ مستمری بازنشستگان ۲۰ درصد اضافه می شود

برای این قشر از بازنشستگان ۲۰ درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.

یه خبر خوب برای بازنشستگان رسید | از این تاریخ مستمری بازنشستگان ۲۰ درصد اضافه می شود
کد مطلب : 42336

خبرنگار: علی طاهری

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: موضوع رتبه‌بندی بازنشستگان رسته آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش بر اساس قانون باید اجرایی می‌شد، اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش در نیمه دوم ۱۴۰۱ احکام شاغلین و مشمولان رتبه‌بندی را صادر کرده بود و این مهم تاکنون به طول انجامید.

وی افزود: افرادی که در فاصله ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، چون حکم کارگزینی با اعمال رتبه بندی در زمان اشتغال برای این عزیزان از طرف آموزش و پرورش صادر نشده بود، پرونده این عزیزان هم زمانی که به صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شد بدون رتبه بندی بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه بندی شده اند، گفت: این تعداد به صورت میانگین ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ناشی از معوقه متناسب سازی در طول اجرای این قانون (متناسب سازی) یعنی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری طی پرداختی که پس از واریز حقوق آذرماه خواهد داشت، به طور میانگین بابت معوقه سه ماهه مهر، آبان و آذر ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب این تعداد از مشمولان واریز خواهد کرد که این عدد میانگین بوده و ممکن است افرادی کمتر یا بیشتر از این عدد دریافت کنند.

مسکنی تاکید کرد: این پرداخت‌ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه کامل معوقات عزیزان مشمول با تأمین اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، در این فرایند با توجه به لزوم صدور احکام اصلاحی با ضرایب سنوات بعدی، بالغ بر ۱۱۴ هزار حکم اصلاحی برای مشمولان صادر شده و در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دسترس و مشاهده است.

از این تاریخ مستمری بازنشستگان ۲۰ درصد اضافه می شود

علی‌رغم تصویب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۴۰۲ با گذشت ۶ ماه از سال مستمری مددجویان تنها ۲۰ درصد افزایش یافته است و ۲۰ درصدی باقی‌مانده همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.

 در اواخر سال گذشته مجلس شورای اسلامی با افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) کشور موافقت و آن را در بودجه سنواتی (سال ۱۴۰۲) به تصویب رساند.

سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال ۱۴۰۱ در نشست خبری خود با رسانه‌ها از افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد برای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: افزایش ۴۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت برای سال ۱۴۰۲ با تصویب مجلس شورای اسلامی عملیاتی می‌شود.

علی محمد قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز درباره افزایش مستمری مددجویان این نهاد اظهار کرد: هر ساله مستمری مددجویان با پیشنهاد دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی افزایش می‌یابد که امسال نیز مستمری جامعه مخاطب بهزیستی ۴۰ درصد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است که بعد از تصویب هیئت دولت و اطلاع به سازمان بهزیستی اجرا خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین