|

یارانه

خبر مهم درباره پرداخت یک یارانه | خانوارهای مشمول یارانه مشخص شدند

​طرح دوم یارانه کالابرگ الکترونیک فجرانه قرار است از 18 اسفند آغاز شود؛ طرحی که تفاوتی با مرحله نخست ندارد و به همان ترتیب ادامه خواهد یافت.

خبر مهم درباره پرداخت یک یارانه | خانوارهای مشمول یارانه مشخص شدند
کد مطلب : 43261

خبرنگار: علی طاهری

طرح دوم یارانه کالابرگ الکترونیک فجرانه قرار است از 18 اسفند آغاز شود؛ طرحی که تفاوتی با مرحله نخست ندارد و به همان ترتیب ادامه خواهد یافت.

طرح کالابرگ فجرانه که از 17 بهمن ماه در راستای حمایت از سبد غذایی خانوارهای مشمول دریافت یارانه آغاز شده بود؛ فاز دوم اجرایی خود را از روز جمعه 18 اسفند ماه آغاز خواهد کرد.

در این طرح سبد ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز(۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مشمولان طرح کالابرگ الکترونیک اعلام کرده است که در صورت داشتن اعتراض به فروشگاه های عرضه کننده کالاها، با شماره مشخصی که اعلام شده است، تماس بگیرند.

اما طرح دوم کالابرگ الکترونیک فجرانه با فاز نخست این طرحه چه تفاوت هایی دارد؟  علیرضا عسگریان در حاشیه همایش بنگاه‌های اقتصادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال توضیح داد: مرحله دوم طرح فجرانه همچون طرح اول است و هیچ تفاوتی ندارد. حدود ۲۲ روز است که از اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک می‌گذرد و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان بر روی سفره مردم نشسته است، افزود: دامنه مواد خوراکی نیز چرخی در حوزه تولید زده است. در مرحله اول اجرای طرح ۴۷ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و یقین داریم در مرحله دوم اجرای طرح نیز مردم با همین استقبال حضور پیدا می‌کنند.

معاون وزارت رفاه با بیان اینکه مرحله دوم طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۱۸ ماه شروع می‌شود، گفت: مردم از نوزدهم می‌توانند خرید خود را انجام دهند.‌

عسگریان با بیان اینکه مشمولان این طرح ۶۰ میلیون نفر هستند که در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند، تاکید کرد: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.

به گفته معاون وزارت رفاه، تعداد فروشگاه‌های متصل به این طرح ۲۲۰ هزار فروشگاه است و فعلا برنامه‌ای برای افزایش آن در دستور کار نیست. همچنین ۱۳ هزار فروشگاه در این طرح دارای تخلف‌هایی بودند که آن‌ها را از طرح خارج شدند.

در طرح کالابرگ الکترونیکی میزان حمایت دولت از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (اعتبار تشویقی کالابرگی) به 2میلیون و دویست هزار ریال افزایش می‌یابد و شرط خرید ۲ میلیون ریال برای دریافت2میلیون ودویست هزار  ریال اعتبار تشویقی نیز حذف شده است.

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

با اجرای این طرح دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید می شوند و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

شهروندان برای شناسایی فروشگاه‌های عامل طرح فجرانه می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند. این برنامه از طریق سایت https://shoma.sfara.ir و یا اجرای کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# قابل دریافت است.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین