|

معلمان

سوپرایز دولت برای وریزی جدید معلمان | این معلمان حساب خود را چک کنند

در یک بخشنامه، معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که پرداخت رفاهیات جدیدی به حساب معلمان صورت خواهد گرفت.

سوپرایز دولت برای وریزی جدید معلمان | این معلمان حساب خود را چک کنند
کد مطلب : 43536

خبرنگار: علی طاهری

در یک بخشنامه، معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که پرداخت رفاهیات جدیدی به حساب معلمان صورت خواهد گرفت.

واریزی جذاب برای فرهنگیان

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: «معاون اول محترم رئیس‌جمهور بخشنامه‌ای را تحت عنوان مزایای جانبی کارمندان و پرسنل دولت برای اختصاص مبالغی در مناسبت‌های مختلف صادر کردند که طبق آن باید به همه کارکنان از جمله معلمان این مبالغ تعلق بگیرد. منتها با توجه به اینکه بودجه آموزش و پرورش بسته شده‌بود و بعد از آن این بخشنامه صادر شد و همچنین از آنجایی که اعلام شد این مبالغ از اعتبارات موجود پرداخت شود، نتوانستیم این کار را انجام دهیم.»

او ادامه می‌دهد: «پرداخت رفاهیات به فرهنگیان اصلاً عدد کمی نیست، چراکه مثلاً اگر برای فقط یکی از مناسبت‌ها قرار باشد به معلمان ۲ میلیون تومان پرداخت شود، به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که عدد خیلی بالایی می‌شود.»

فرهادی افزود: به همین دلیل این بخشنامه را در بودجه ۱۴۰۲ نتوانستیم اجرایی کنیم، اما خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۳ این مبالغ تحت عنوان «مزایای جانبی» پیش‌بینی شده‌است و علاوه بر کارمندان آموزش و پرورش به حساب معلمان نیز پرداخت می‌شود.

 معیشت معلمان دگرگون می شود؟

محمد فتحی درباره اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و اهمیت آن اظهار کرد: پس از سال‌ها، رتبه‌بندی معلمان در این دولت به مرحله اجرایی رسیده است و این قانون منجر به اعتراضات برخی از معلمان شده است. اما ثبت، پیگیری و رسیدگی به این اعتراضات تا حدودی نارضایتی‌ها را کاهش داده است.

وی ادامه داد: «‌قطعا ارزش‌گذاری و رتبه‌دهی فعالیت معلمان و اعتلای منزلت و جایگاه اجتماعی آنان سبب افزایش بهره‌وری و کارایی در حیطه آموزش کشور خواهد شد.»

مدیر عامل کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران کشور ‌‌افزود: «تکریم جایگاه معلم در نظام رتبه‌بندی و توجه به منزلت اجتماعی معلم تراز سند تحول، باعث ارتقای شاخص‌های فرهنگی و معنوی شخصیت معلم خواهد شد. رتبه‌بندی معلمان در صورت بازنگری و رفع ایرادات کارشناسی گام مهمی در ارتقای کیفی دانش، مهارت، صلاحیت و تثبیت مرجعیت معلمان و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و کمک به معیشت و رفاه فرهنگیان خواهد بود.»

فتحی ‌ضمن قدردانی از رئیس‌جمهوری بابت تخصیص بودجه با توجه به مشکلات اقتصادی و پولی و تحریم‌ها، گفت: «این کار ایشان نشان‌دهنده توجه به آموزش و پرورش و معلمان زحمتکش در نظام تعلیم و تربیت است. در کل تخصیص این اعتبارات با حجم مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، کار بزرگی است.»

مصطفی پردلی در صفحه ویراستی خود نوشت: با دستور وزیر آموزش و پرورش و تصویب هیئت مدیره مرکزی رتبه‌بندی برای تقدیر از دانشجو معلمان ورودی ۹۹ و ۹۸ دانشگاه فرهنگیان که قبل از فارغ التحصیلی به کلاس درس رفتند و ابلاغ تدریس دارند، امتیازی در رتبه بندی در نظر گرفته خواهد شد.به گفته وی میزان این امتیاز در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند، گفت: با رتبه‌بندی معلمان حقوق آنها از ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که به طور کلی هر معلم مشمول رتبه‌بندی ۳۰ درصد حقوقش مربوط به رتبه‌بندی می‌شود.

علیرضا منادی در توضیح آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: امروز یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند و رتبه‌های آنها تعیین شده است؛ این قانون یکی از افتخارات مجلس یازدهم است که بعد از ۱۲ سال که از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می گذرد، این قانون را به تصویب رساند.

وی اضافه کرد: در این قانون رتبه‌بندی برای یک میلیون معلم پیش‌بینی شد که برای آنها ۵۰ همت منابع پیش‌بینی شده است اکثر معلمان رتبه‌بندی شده و اعتراضات هم مورد رسیدگی قرار گرفته که در نتیجه آن برخی از معلمان مشمول افزایش رتبه نسبت به قبل و برخی دیگر با تنزل مواجه شده و بعضی هم تغییری نداشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین