|

علائم مرموز و خاموش ابتلا به ام اس

بیماری ام‌اس یا فلج چندگانه بیماری است که مغز و یا طناب نخاعی را درگیر می‌کند و می‌تواند موجب بروز علائم بسیار زاد و مختلفی مانند اختلالات بینایی، مشکل در حرکت دادن دست و پا، اختلال احساس لامسه و مشکلات تعادلی شود.

علائم مرموز و خاموش ابتلا به ام اس
کد مطلب : 35582

ام‌ اس Multiple Sclerosis  که با نام اختصاریِ MS شناخته می‌شود، در سال ۱۸۶۸ توسط ژان-مارتن شارکو یک عصب‌شناس و استاد آسیب‌شناسی آناتومی اهل فرانسه  توصیف شد. بیماری التهابی که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند. غلاف میلین یک لایه پروتئینی روی رشته های عصبی است که این امر باعث افزایش سرعت هدایت پیام‌های الکتریکی در طول تار عصبی می‌شود.

میلین افزون بر افزایش سرعت انتقال پیام‌های عصبی ، وظیفه نگهداری از سلول‌های عصبی را نیز به عهده دارد.این آسیب‌دیدگی می‌تواند در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند اختلال ایجاد کند و باعث به وجود آمدنِ علائم و نشانه‌های زیادِ جسمی شود.

ام‌اس به چند شکل ظاهر می‌شود و علائم جدید آن یا به صورت عودِ مرحله‌ای (به شکل برگشتی) یا در طولِ زمان (به شکل متناوب) اتفاق می‌افتد.

یکی از بیماریهای خودایمنی ام اس می باشد که معمولا در سنین ۱۵ تا ۵۰ سال بروز می کند در اینجا همراه باما شوید تا درباره سن ابتلا به ام اس و علایم آن بخوانید.

علائم+مرموز+و+خاموش+ابتلا+به+ام+اس+++عکس

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین