|

جویدن این دانه صبح ناشتا معجزه می کند!

در رابطه با خواص جویدن سیاه دانه صبح ناشتا موارد بسیاری ذکر شده که در این مقاله به آن میپردازیم. یکی از داروهای گیاهی که از گذشته تاکنون جهت درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد، سیاه دانه است. نام دیگر سیاه دانه، شونیز می باشد که امکان تهیه این گیاه، غالباً در جنوب غربی آسیا و در ایران نیز در شهرهایی همچون اراک و اصفهان وجود دارد. سیاه دانه دارای خواص فراوان و فوق العاده ای است که در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف به کار می رود.

جویدن این دانه صبح ناشتا معجزه می کند!
کد مطلب : 37815

سیاه دانه یکی از گیاهان گل دار، یکساله و بومی عربستان صعودی، اروپا و هندوستان است. از این گیاه می توان به صورت روغن، ادویه، جویدن سیاه دانه صبح ناشتا، کپسول مکمل غذایی حاوی پودر سیاه دانه، عصاره روغنی و همچنین کپسول های ژله ای استفاده نمود.

روغن سیاه دانه سرشار از اسیدهای چرب ضروری، اسیدهای آمینه، کربوهیدرات ها، آلکالوئیدها، روغن های فرار و غیر فرار، پروتئین ها، ساپونین، فیبر و سایر مواد مغذی می باشد. از کربوهیدرات های موجود در سیاه دانه می توان به گلوکز، مونوساکارید آرابینوز، زایلوز و رامنوز اشاره نمود. از دیگر ترکیبات سیاه دانه، آهن، سدیم، کلسیم و پتاسیم است.

در ادامه قصد داریم خواص فراوان و بی نظیر سیاه دانه را شرح دهیم.

    سیاه دانه با توجه به داشتن طبع گرم و همچنین دارا بودن ماده ای به نام تیموکیتون، از خواص ضد تشنجی برخوردار بوده و بر اساس تحقیقات انجام شده، جویدن سیاه دانه صبح ناشتا زمان شروع تشنج را به تأخیر انداخته و حتی مدت زمان آن را نیز کاهش دهد.

    سیاه دانه و عسل برای زنان بسیار مفید است و سبب فعال سازی هورمون های زنانه شده و قادر به تنظیم زمان دوران قاعدگی می باشد.

    جویدن سیاه دانه صبح ناشتا سبب دفع گازهای معده و کاهش نفخ شکم می گردد.

    همچنین این گیاه می تواند باعث افزایش شیر مادر شود.

    درد دندان با غرغره کردن جوشانده سیاه دانه در سرکه کاهش یافته و علاوه بر آن باعث استحکام دندان ها می گردد.

    جویدن سیاه دانه همراه با سرکه، دارای خاصیت ضد کرم است و سبب دفع کرم های دستگاه گوارش خواهد شد.

    به منظور بهبود درد زایمان و رحم، مصرف سیاه دانه آسیاب شده با عسل، گزینه فوق العاده ای محسوب می شود.

    خوردن سیاه دانه صبح ناشتا به علت دارا بودن خواص ضد التهابی این گیاه می تواند سبب تسکین درد مفاصل نیز گردد.

    مصرف سیاه دانه و به ویژه مالیدن روغن سیاه دانه بر روی ملاج سر می تواند مانع از بروز آلزایمر گردد.

    این گیاه به علت داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد و در نتیجه از بین بردن سلول های سرطانی می باشد.

    سیاه دانه دارای خاصیت ضد باکتریایی است.

    فیبر موجود در این گیاه، فواید زیادی برای بخش های مختلف بدن دارد.

    جویدن سیاه دانه صبح ناشتا با خارج کردن مواد شیمیایی و سمی از درون کبد، سبب تنظیم عملکرد کبد می گردد.

سیاه دانه نیز همانند بسیاری از دانه ها همچون کنجد از پوسته محکمی برخوردار بوده و در نتیجه توسط معده قابل هضم نیست. خوردن سیاه دانه به همراه عسل می تواند سردرد و سرگیجه را درمان کند و اگر این کار با حرکات ورزشی سبک نیز انجام شود، سبب تنظیم ضربان قلب می گردد.

به خاطر داشته باشید که گیاه سیاه دانه تنها با قورت دادن و بدون شکستن دانه های آن، از بدن دفع شده و از این رو، خواص آن به بدن نمی رسد. بنابراین بهتر است، سیاه دانه را هنگام مصرف خوب بجوید و یا اینکه آن را پیش از استفاده، آسیاب نمایید.

خواص سیاه دانه روغن آن برای پوست

مصرف سیاه دانه و روغن آن می تواند برای افرادی که از مشکلات پوستی زیر رنج می برند، بسیار مؤثر و کارآمد باشد:

    اگزمای پوستی

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۳ و همچنین مقایسه روغن سیاه دانه و داروهای تجویزی، معلوم شد که این روغن توانایی کاهش بیماری اگزمای پوستی را به میزان چشمگیری داراست.

    آکنه

مطابق با مطالعات انجام شده، امکان بهبود آکنه با جویدن سیاه دانه صبح ناشتا و مصرف روغن آن به جهت داشتن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی وجود دارد.

    درمان پسوریازیس

روغن سیاه دانه دارای خاصیت درمان بیماری پوستی پسوریازیس، بر اساس پژوهش صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ می باشد. علاوه بر آن، این روغن به نرمی و مرطوب کردن پوست و مو و همچنین صافی مو کمک شایانی می کند.

خواص سیاه دانه با عسل

خوردن سیاه دانه و عسل صبح ناشتا فواید درمانی بسیار زیادی دارد. یکی از خواص بی نظیر این ترکیب، درمان تب های سوداوی، بلغمی و عفونت مجاری ادراری با توجه به ویژگی ادرار آوری آن است. این خاصیت تأثیر بسزایی در درمان سرطان پروستات دارد.

از دیگر خواص فوق العاده سیاه دانه با عسل می توان به درمان اضطراب و تپش قلب، درمان آلرژی و حساسیت به جهت دارا بودن آنتی هیستامین، افزایش میل جنسی و درمان ناباروری ناشی از کمبود اسپرم، برطرف کردن افسردگی، درمان سنگ مثانه و کلیه، از بین بردن انگل روده، کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی و همچنین درمان جوش های بلغمی اشاره نمود.

نکاتی در مورد نحوه مصرف سیاه دانه

۱-سیاه دانه دارای خواص زیادی است که مصرف آن به همراه برخی از روغن های طبیعی و سایر گیاهان و همچنین جویدن آن می تواند اثرات درمانی فوق العاده ای را در درمان و کنترل بیماری ها به همراه داشته باشد.

۲-ترکیب پودر سیاه دانه و عسل به نسبت ۲۵ و ۱۰۰ گرم می تواند تسکین دردهای جمجمه و سایر نواحی سر را منجر شود.

۳-به اعتقاد برخی از پزشکان طب سنتی، جویدن سیاه دانه و در نتیجه ترکیب آن با بزاق می تواند زگیل را از بین ببرد.

۴-افرادی که به سینوزیت مبتلا هستند، سعی کنند اقدام به استفاده از بخور سیاه دانه هفته ای ۱ بار در فصل پاییز کنند.

۵-قرار دادن جوشانده سیاه دانه به همراه روغن زیتون به مدت ۱ دقیقه بر روی پیشانی، در افرادی که پس از سرماخوردگی دائماً عطسه می کنند، بسیار مفید است.

۶-امکان جویدن سیاه دانه صبح ناشتا به میزان یک قاشق چایخوری وجود دارد. این کار سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و کمک شایانی به محافظت بدن در مقابل بیماری های مختلف می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین