|

جایگاه نخست صنعت بیمه ایران در منطقه

قائم مقام بیمه مرکزی با اشاره به دلار ۴۰ هزار تومانی گفت: با این نرخ صنعت بیمه ایران در منطقه جایگاه نخست و در خاورمیانه رتبه ششم را دارا است.

جایگاه نخست صنعت بیمه ایران در منطقه
کد مطلب : 36482

مجید مشعل چی قائم مقام بیمه مرکزی در یک نشست خبری با بیان اینکه با مجلس درباره مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان بیمه شخص ثالث رایزنی کردیم که این مبلغ کمتر شود گفت: مقرر شد در بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه گزارش از نهادهایی که از این مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان استفاده می‌کنند هر سه ماه یک بار ارائه شود.

وی ادامه داد: ساز و کار هر شرکت بیمه‌ای به صورت مستقل بوده و نمی‌توان در مسائل جزئی دخالت کرد، هر شرکت بیمه‌ای موظف است سخنگو داشته باشد تا به رسانه‌ها پاسخگویی بیشتر شود.

قائم مقام بیمه مرکزی به بیمه عمر نیز اشاره کرده و افزود: بیمه مرکزی برای نظارت بر بیمه عمر و زندگی اصلی ترین ذخیره، ذخیره ریاضی است که این بدهی قطعی به بیمه گذاران است، بحث بعدی سود مشارکت در منافع است و بیمه گذار می‌تواند به صورت آنلاین وضعیت را مشاهده کند.

وی درباره کمیت و کیفیت شرکت‌های بیمه نیز گفت: در صنعت بیمه از هر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در صنعت بیمه استقبال می‌کنیم، هر چند که در صنعت بیمه به سمت شرکت‌های تخصصی رفته و از این به بعد نیز شرکت‌هایی مجوز خواهند گرفت که تمام فرآیندهای آن فناورانه باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: درباره کیفیت نیز بحث‌هایی مانند، شفافیت، زمان، الکترونیکی بودن مطرح است که بیمه مرکزی بر روی آن تمرکز کرده است.

وی گفت: در ارتباط با دانش و توسعه نیروی انسانی صنعت بیمه ضعیف عمل کرده‌ایم و در حال برنامه ریزی برای توسعه دانش و مهارت هستیم.

مشعل چی تصریح کرد: باید ورود جوانان به صنعت بیمه را تسهیل کرد تا توسعه کمی، کیفی صنعت اتفاق بیفتد.

وی به ضریب نفوذ صنعت بیمه در بین مردم اشاره کرد و افزود: ضریب نفوذ ۲ مؤلفه حق بیمه تولیدی و gdp دارد. ضریب نفوذ متفاوت است و عددهای اعلام شده از جهات مختلف درست است، رشد بیمه در کشور خیلی بهتر از مؤلفه‌های دیگر اقتصادی است، از سال ۹۰ یک دهه گذشته است و در آن زمان اگر حق بیمه تولیدی ۵۰ درصد بیشتر می‌شد طی ۱۰ سال ضریب نفوذ ۷ درصد بین مردم بیشتر می‌شد.

این مقام مسئول گفت: در آن سال‌ها هدف گیری برای رشد اقتصادی ۸ درصد و تورم ۸و ۸ دهم درصد بود که اتفاق نیفتاد، ۳۹ درصد بیمه‌های دنیا مبتنی بر ریسک نبوده و ۶۱ درصد مبتنی بر ریسک است اما در کشور ما ۹۰ درصد بیمه مبتنی بر ریسک وتنها ۱۰ درصد برای سرمایه گذاری است.

وی گفت: با دلار ۴۰ هزار تومانی صنعت بیمه ایران نسبت به منطقه اول و نسبت به خاورمیانه رتبه ششم است.

مشعل چی خاطر نشان کرد: هدف گذاری برای ضریب نفوذ در سال ۱۴۰۴ به میزان ۳ درصد است، بیمه‌های تولیدی طی ۱۰ سال از ۹۰ تا ۱۴۰۰ به میزان ۲۷ درصد تا سال ۹۵ و ۳۶ درصد از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ است یعنی ما توانستیم نزدیک به ۵۰ درصد برسانیم.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین