|

صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری مصنوعات طلا پس از ۸ سال

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: پس از اعلام منع قانونی صادرات طلا رقم صادرات ما صفر شد و امسال پس از رفع ممنوعیت ۱۲۰ میلیون دلار به خارج صادر شد.

صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری مصنوعات طلا پس از ۸ سال
کد مطلب : 36872

«طلا مینایی» در مراسم دورهمی فعالان صنعت طلا و جواهر، اظهار داشت: در چند سال گذشته صادرات طلا به دلیل اعلام منع قانونی صادرات صفر شد در حالی که پیش از آن بیشترین صادرات ما مربوط به سال‌های ۹۱ و ۹۲ و برابر با ۸۰۰ میلیون دلار بود.

وی توضیح داد: سال گذشته محدودیت قانونی صادرات در کمیسیون مقررات‌زدایی لغو شود و اگرچه هنوز دستورالعمل آن ابلاغ نشده؛ اما صادرات گسترش یافت و از رقم صفر به ۱۲۰ میلیون دلار رسید.

در ادامه این مراسم «نادر بذرافشان» رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: صنعت طلا در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است و می‌تواند ارزآوری خوبی داشته باشد.

وی افزود: در دوران تحریم موفق شدیم ۷۰ درصد مواد اولیه تولید طلا را بومی سازی کنیم و در دستگاه‌ها و ماشین‌آلات تولید طلا نیز موفق شدیم ۸۰ تا ۷۰ درصد ماشین‌آلات را بومی سازی کنیم.

در ادامه «علیرضا یاوری» معاون روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران گفت: برخی گمان می‌کنند تمام فعالیت‌های اقتصادی در ایران تحریم شده است در حالی که این گونه نیست و بسیاری از کالاها در حوزه خاکستری قرار دارند، یعنی مشمول تحریم نمی‌شوند و شرکت‌های خصوصی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: خرید و فروش فلزات گران‌بها برای دولت تحریم شده، اما برای بخش خصوصی تحریم نشده است.

«میرهادی سیدی» مشاور امور بین‌المللی و توافق‌های تجارب وزارت صمت نیز گفت: پس از امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا تمام تعرفه گمرکی کالای صادراتی به این کشورهای عضو صفر شد و بر این اساس در بحث صادرات تمام سنگ‌های قیمتی و جواهرآلات تعرفه گمرکی اختصاص نمی‌یابد و این اتفاق خوبی است.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین