|

دریافت وجه برای افتتاح حساب ارزی تخلف است؟

سخنگوی ارزی بانک مرکزی گفت: برخی بانک‌ها ممکن است طبق روال قبلی داخلی خود از مشتری ۱۰۰ دلار بابت افتتاح حساب ارزی اخذ کنند که تخلف محسوب می‌شود.

دریافت وجه برای افتتاح حساب ارزی تخلف است؟
کد مطلب : 37667

سهیل نظری، سخنگوی ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه فروش ارز در سرفصل ۵۶ تا سقف ۲ هزار یورو است که هر ۳۶۵ روز یکبار می‌توان این سهمیه را دریافت کرد، اظهار کرد: اگر فردی برای مثال هزار یورو در مهر ماه سال ۱۴۰۱ در سرفصل سایر یا تامین نیاز‌های ضروری دریافت کرده باشد در سال ۱۴۰۲ تا مهر ماه می‌تواند مابه‌التفاوت تا ۲ هزار یورو یا ۲۲۰۰ دلار را دریافت کند.

وی ادامه داد: متقاضیان خرید ارز در سرفصل تامین نیاز‌های ضروری تا سقف ۲ هزار یورو می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک‌ها حساب ارزی ویژه برای خرید ارز به صورت اسکناس در سرفصل ۵۶ (تامین نیاز‌های ضروری) بدون تودیع مانده اولیه افتتاح کنند.

نظری با بیان اینکه به بانک‌ها ابلاغ شده است تا افتتاح حساب برای سرفصل ۵۶ بدون مانده انجام شود؛ تصریح کرد: برخی بانک‌ها ممکن است طبق روال قبلی داخلی خود از مشتری ۱۰۰ دلار بابت افتتاح حساب اخذ کنند که به هیچ وجه مورد تایید نیست و تخلف محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین حساب‌های قدیمی ارزی برای خرید ارز در این سرفصل مورد قبول نیست و متقاضیان باید نسبت به افتتاح حساب جدید ارزی که قرض‌الحسنه پس انداز و با منشا اسکناس است اقدام کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین